„A közösségi-média kutatás szükségszerűen kvalitatív.”
Csak egy mondat - piackutatóktól
2010.05.28. 07:45 Forecast Research - www.forecast.hu
4 komment
Címkék: piackutatás piackutató kvalitatív közösségi média
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.05.28. 13:29:37
Amit az Ipsos csinált, az más. Amennyire tudom, ott az Iwiwen toboroztak paneltagokat, ez inkább egy sima online megkérdezés.
zolifu 2010.05.30. 21:35:20
Miközben az USA és Eu piackutatási forradalma a vásárlói kártyák, lojalitás programok és regisztrációk (lsd. Stephen Baker: Numerátorok)segítségével lezajlott és kialakultak a valós viselkedést feltérképező adatbányász diszciplínák, ezeket elkezdték sikeresen alkalmazni a közösségi hálózatokon nyomonkövethető viselkedés feltérképezésére. Mi pedig piackutatás címszóval arról beszélünk, hogy nem lehet kérdőívezni a wiwen? Jaj!
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.05.30. 21:56:17
Abban persze igazad van, hogy le vagyunk maradva. Kis piac - kis piackutatás. Ennyi.
Abban viszont tévedsz, hogy már lezajlott volna bármilyen forradalom a kutatásban, az USA-ban vagy pláne az EU-ban - az Esomar adatok szerint a kutatások többsége tradicionális módszertannal történik. A közösségi média ilyen célú használata - a hivatalos statisztikák szerint - elenyésző. Lehet, hogy ez változik, de most még ez a helyzet. Nemcsak itt, a végeken, hanem az Eu-ban bárhol.
Ha más véleményed van, fejtsd ki, úgy tűnik, vannak információid erről a területről. Ha összedobsz valamit - lehet szubjektív hangvételű is - szívesen beteszem egy önálló vendégposztba. blog(kukac)forecast(pont)hu