A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete ez évben is megrendezi „A Piackutatás Napja – 2010” konferenciát. A május 13-án (csütörtök) lebonyolításra kerülő esemény helyszíne a Budapesti Corvinus Egyetem (1093 Budapest, Fővám tér 8., III. előadó). A konferencia fő témája: „Innováció a piackutatásban – piackutatás az innovációért?” – az előadások ennek elméleti eredményeit, módszereit járják majd körül és vizsgálják a vállalati gyakorlatban való megjelenését is.
- Milyen szerepet játszik az innováció a válságból való kilábalásban, lehet-e ez az egyik kitörési pont, és milyen szerepet kaphat ebben a piackutatás?
- A válsághoz alkalmazkodott fogyasztó magatartása hogyan fog változni a válság után, milyen mértékben tartja meg a válság alatti jellemzőit, mi fog változni, milyen lesz a válság utáni fogyasztó?
- Az innováció és a fogyasztó kapcsolata hogyan változott meg abban a kommunikációs közegben, amelyben jelentős eltolódások következtek be a technológiai fejlődés hatására? Milyen innovációk szükségesek a piackutatásban ahhoz, hogy az átalakuló fogyasztót az átalakuló kommunikációs közegben adekvát módszerekkel tudjuk kutatni?
- Meg tudja-e jeleníteni a piackutatás azokat a többlet-értékeket, amelyeket az innovatív módszerek alkalmazása jelent a marketing és az üzleti döntéshozatal számára?
- Hajlandó-e a megrendelői piac elfogadni és támogatni a piackutatás innovációit, hajlandó-e elfogadni a többletértéket, amelyet ezáltal a kutatás szolgáltatni tud?