Reineke Reitsma, a Forrester vezető analitikusa írt arról néhány napja, hogy az online panelek minőségéről folytatott vita korántsem tekinthető lezártnak, az iparági nagymegrendelők pedig egyre hangosabban követelik a minőség javítását, ha máshogy nem megy, akkor majd ők fognak sztenderdeket felállítani a kutatók helyett. (Forrester)
A múlt héten Los Angelesben voltam, mint a Forrester Marketing Fórumának online panelek minőségéről szóló rendezvényének vendéglátója. Megvitatattam a múltat, a jelent és a jövőt az online panelek minőségével kapcsolatban Steve Schwartz-cal (Microsoft), Maria Cristina Gomezzel (Procter & Gamble) és Frank Findleyvel (ARS Group).
Mindazonáltal, az igazság az, hogy amíg ezek közül a kezdeményezések közül mindegyik segített betekintést nyerni azokba a problémákba, melyek léteznek, és néhány közülük minőségi javulást okozott egyes panelek esetében, addig ezek nem oldják meg az összes panelt érintő problémákat. A panel tagok közül valaki megosztott egy olyan történetet, ami jól illusztrálta, hogy az aktuális kezdeményezések hogyan nem oldják meg a problémát. Egy olyan projekt esetében, ahol nagyon alacsony volt a kitöltési arány, 170 befejezett online kérdőívet kaptak vissza mindössze néhány nap alatt. Ezek a kezdeti izgalom után némileg gyanússá váltak, de első pillantásra az eredmények tökéletesen megfelelőnek tűntek: különböző IP-címekről érkeztek, nem volt gyorskitöltés, nem voltak ismétlődések és ilyen logikai válaszok. Ez egészen addig tartott, míg egy alaposabb vizsgálat végül ki nem derítette, hogy az IP-címek közül mindegyik ugyanahhoz a helyszínhez – Kínához – vezetett, egy olyan „intellektuális műhelybe”, ahol egyetlen éjszaka alatt jó néhány dollárt kerestek a bérkitöltők!
A panel eléggé „tiszta” volt, úgyhogy most már valaminek változnia kell, és ennek gyorsan meg kell történni! Az iparágnak nincs további négy éve, hogy javulásokat érjen el ezen a területen, túl sok forog már kockán. Az olyan nagyvállalatok mint Microsoft és a Procter & Gamble komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy irányelveket állítsanak fel az egész iparágnak és nemrég olyan követelményeket hoztak nyilvánosságra, melyekről azt hiszik, hogy a kutatási iparágnak használnia kell:

Klenovszki 2010.05.01. 23:51:55