HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A Piackutatás blog számokban

2010.04.27. 06:10 Forecast Research - www.forecast.hu

A Piackutatás blogon naponta többnyire 100-200 fő között van az egyedi látogatók száma (ez erősen függ attól, hogy jelenik-e meg post, ha igen akkor az mennyire érdekes az olvasók megítélése szerint; hétköznap erősebb a forgalom, hétvégén/ünnepek alatt gyengébb). Ebben az évben a legjobb napunk április 1-én volt, 428 fő egyedi látogatóval. A napi látogatók mellett a blog hírlevelére eddig 130 fő iratkozott fel, számuk lassan, de biztosan nő. A Piackutatás blog postjait RSS-ben kb. további 700-800 fő kíséri figyelemmel minden nap, az elmúlt 2 évben ezen a területen értük el a legjelentősebb – több száz százalékos – növekedést. Az egyes kategóriák közti átfedések mellett is látható, hogy naponta több százan kíváncsiak ránk.

A hírleveleseink 80 százaléka céges email címmel iratkozik fel, köszönhetően annak is, hogy nem spammeljük őket, az új postok megjelenéséről értesítő emailek mellett soha, semmilyen emailt nem küldünk – aki akar, az majd megkeres minket. A hírlevélre feliratkozottak adataiból és egy blog olvasók körében végzett korábbi felmérésből azt látjuk, hogy olvasóink többsége (kb. 80 százaléka) vagy budapesti multi cégnél dolgozik, ügyféloldali marketingesként / piackutatóként, vagy piackutató intézetnél, ügynökségnél – ez utóbbi területen a kollégák közt számunkra is meglepő módon nagy arányban vannak  vezető beosztásban (kutatási vezető, kutatási igazgató, cégvezető, stb.) dolgozók. Gyakorlatilag majdnem az összes PPT-s (Professzionális Piackutatók Társasága) és PMSZ-es (Piackutatók Magyarországi Szövetsége) piackutató cégnél, intézetnél vannak hírlevelünkre feliratkozott kollégák. Ugyan mi lehetne ennél jobb reklám?

Az elmúlt 7 hónapban jelentősen növeltük az aktivitásunkat, átlagosan havonta 22,4 post jelent meg a blogon és bár a mennyiség nem minden, de mégsem hallgathatjuk el, hogy ez sokkal több, mint az összes többi piackutatással foglalkozó (komoly, színvonalas) hazai blog által havonta együttesen publikált tartalom!

Figyelembe véve, hogy a téma mennyire marginális és csak a szűk szakmát érdekelheti, nem vagyunk elégedetlenek a számokkal. (De elégedettek sem.) Köszönjük, hogy olvastok minket, folytatjuk. (Az irányvonal marad, a blog fő profilja továbbra is a piackutatás nemzetközi híreinek, trendjeinek legjava - csupa olyan válogatott anyag, mely magyarul csak itt a blogon olvasható, mindez kiegészül persze időnként saját posztokkal, interjúkkal, egyéb anyagokkal is.)

5 komment

Címkék: blog statisztika piackutatás pmsz ppt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kward 2010.04.27. 16:19:44

mi a véleményetek erről a felmérésről:
ftcsz.blog.hu/2010/04/27/magyar_fociszurkolok_felmerese_2010_i_resz_400_ezer_sulyos_nb_i_fertozott
lehetséges volna, a cikkben írt több milliós piac, ami egy jó focihoz járna? Szakmailag rendben van szerintetek a cikkben hivatkozott vizsgálat?

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.04.27. 17:42:55

Azt, hogy lehetséges-e a több milliós piac, nem tudom, a focihoz nem értek. De a kutatás nem tűnik nagyon rendben lévőnek, például azért, mert telefonos megkérdezéssel már nem lehet a felnőtt lakosságra reprezentatív kutatást készíteni - a módszertan szerint így készült a kutatás. A vezetékes telefonnal való ellátottság ugyanis az elmúlt években jelentősen csökkent, most kb. 61 százalékos, így vannak olyan szegmensek, akiket egyszerűen nem lehet ilyen módon elérni. Ezért ez a kutatás ilyen módon nem lehetett reprezentatív. Innentől kezdve pedig már nincs is miről beszélni. Az eredményeket a fentiek és egyéb okok miatt (a sértődések elkerülése miatt nem akarom ezeket részletezni)is komoly fenntartással kezelném. Attól még nem lesz senki piackutató, ha átvesz 1-2 szófordulatot, módszertani leírást.

Linkek:
nhh.hu/index.php?id=hir&cid=10733
www.c3.hu/scripta/scripta0/replika/1920/14vita.htm

Lazán kapcsolódik ehhez a témához: az utóbbi időben elég sok olyan kutatás jelent meg, melynek módszertani háttere (és egyáltalán az, hogy elkészítették-e a kutatást) kérdéses. Pl. kkv témában végzett kutatások... Sajnos a hírportálok minden ellenőrzés nélkül átveszik és leközlik az ilyen anyagokat, mindegy hogy a cég profilja teljesen más, soha semmiféle kutatást nem végeztek és józan ésszel végiggondolva kizárt, hogy több százezer/millió forint önköltségű kutatást valóban elvégeztek konkrét megrendelés nélkül, csak a sajtó számára...

Dr. Kward 2010.04.29. 12:11:10

Köszi a választ! Elég gyakoriak még a reprezentatív telefonos kutatások, itt a CATI, meg hát mobilszámokat is nyugodtan lehet hívni, véletlen számgenerátor is létezik, rétegzett mintavétellel, jól odafigyelve azért hasznos információk gyűjthetők, nem? Lehet, itt is pont azért csináltak telefonos mintát, nem személyeset, mert így lehet pontatlanabb ma már, de mégis csak lényegesen olcsóbb. Szerintem egyébként nem nagy dolog ha egy cég néhány százezret elkölt saját kutatásra, promócióra, mondjuk egy omnibuszra rápattanva 1-2 kérdés költsége nem csillagászati. Nem is ez volt az én fő kérdésem, inkább hogy, hogy mennyiben mobilizálható vajon ez 2,5 millió nb1-es érdeklődő, csak marketing, meg PR eszközökkel, mondjuk úgy, hogy a foci színvonala alapvetően változatlan marad? Csak, sajnos, közben a cikket valamiért leszedték, remélem nem a ti kezetek van a dologban))

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.04.29. 12:43:23

Lehet telefonon reprezentatív kutatást csinálni, csak nem a teljes felnőtt, 18 év feletti lakosságra, hanem egyéb célcsoportokra. Ha egy módszertanban az van, hogy "telefonos", akkor az nekem egyértelműen vezetékes telefont jelent. Ha mobil hívások is történtek, azt illik külön feltűntetni. Véleményem szerint vez. telefon + mobil telefon kombinációval sem minden esetben lehet / nehezen lehet a 18 év feletti teljes felnőtt lakosságra reprezentatív kutatást végezni. Persze, agyon lehet súlyozni a mintát, de az is torzítja valahol az eredményeket, illetve nagyon kell érteni a módszertani kérdésekhez. Ilyen módon persze lehet, de nem lesz teljesen korrekt. Tarjányi József szociológus írt erről évekkel ezelőtt kiváló értekezést. Egyébként a mintavétel nem könnyű dolog, nagyon kevés olyan piackutató van, aki úgy tud mintát venni, ahogy a nagykönyvben meg van írva.

A jó megoldás egyébként a hibrid kutatás lesz, ahol az egyes kutatási formákat (online/telefonos/személyes) kombinálják a kutatók, ez így költséghatékony is és a mintavétel is rendben van. A legjobb kombinációnak szerintem az online/személyes megkérdezés tűnik.

Az, hogy ez a 2,5 milliós tömeg mennyire mobilizálható nem tudom (ez már inkább marketing téma, mint kutatási), de egyelőre az sem biztos, hogy valóban ekkora ez a tömeg...

A cikkel kapcsolatban mi egész biztosan nem ügyködtünk semmit, azon kívül, hogy itt a blogon válaszoltam. Remélem, segített azért valamennyit... :-)

Dr. Kward 2010.04.29. 15:05:32

persze, vicceltem, gondoltam nem ti söpörtétek le a cikket)) egyébként, akár pontos, akár pontatlan, szerintem hiánypótló ennek a témakörnek a kutatása, legalábbis nekem teljesen új volt, nem is értem hova lett.
süti beállítások módosítása