A Piackutatás blogon naponta többnyire 100-200 fő között van az egyedi látogatók száma (ez erősen függ attól, hogy jelenik-e meg post, ha igen akkor az mennyire érdekes az olvasók megítélése szerint; hétköznap erősebb a forgalom, hétvégén/ünnepek alatt gyengébb). Ebben az évben a legjobb napunk április 1-én volt, 428 fő egyedi látogatóval. A napi látogatók mellett a blog hírlevelére eddig 130 fő iratkozott fel, számuk lassan, de biztosan nő. A Piackutatás blog postjait RSS-ben kb. további 700-800 fő kíséri figyelemmel minden nap, az elmúlt 2 évben ezen a területen értük el a legjelentősebb – több száz százalékos – növekedést. Az egyes kategóriák közti átfedések mellett is látható, hogy naponta több százan kíváncsiak ránk.
A hírleveleseink 80 százaléka céges email címmel iratkozik fel, köszönhetően annak is, hogy nem spammeljük őket, az új postok megjelenéséről értesítő emailek mellett soha, semmilyen emailt nem küldünk – aki akar, az majd megkeres minket. A hírlevélre feliratkozottak adataiból és egy blog olvasók körében végzett korábbi felmérésből azt látjuk, hogy olvasóink többsége (kb. 80 százaléka) vagy budapesti multi cégnél dolgozik, ügyféloldali marketingesként / piackutatóként, vagy piackutató intézetnél, ügynökségnél – ez utóbbi területen a kollégák közt számunkra is meglepő módon nagy arányban vannak vezető beosztásban (kutatási vezető, kutatási igazgató, cégvezető, stb.) dolgozók. Gyakorlatilag majdnem az összes PPT-s (Professzionális Piackutatók Társasága) és PMSZ-es (Piackutatók Magyarországi Szövetsége) piackutató cégnél, intézetnél vannak hírlevelünkre feliratkozott kollégák. Ugyan mi lehetne ennél jobb reklám?
Az elmúlt 7 hónapban jelentősen növeltük az aktivitásunkat, átlagosan havonta 22,4 post jelent meg a blogon és bár a mennyiség nem minden, de mégsem hallgathatjuk el, hogy ez sokkal több, mint az összes többi piackutatással foglalkozó (komoly, színvonalas) hazai blog által havonta együttesen publikált tartalom!
Figyelembe véve, hogy a téma mennyire marginális és csak a szűk szakmát érdekelheti, nem vagyunk elégedetlenek a számokkal. (De elégedettek sem.) Köszönjük, hogy olvastok minket, folytatjuk. (Az irányvonal marad, a blog fő profilja továbbra is a piackutatás nemzetközi híreinek, trendjeinek legjava - csupa olyan válogatott anyag, mely magyarul csak itt a blogon olvasható, mindez kiegészül persze időnként saját posztokkal, interjúkkal, egyéb anyagokkal is.)
Dr. Kward 2010.04.27. 16:19:44
ftcsz.blog.hu/2010/04/27/magyar_fociszurkolok_felmerese_2010_i_resz_400_ezer_sulyos_nb_i_fertozott
lehetséges volna, a cikkben írt több milliós piac, ami egy jó focihoz járna? Szakmailag rendben van szerintetek a cikkben hivatkozott vizsgálat?
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.04.27. 17:42:55
Linkek:
nhh.hu/index.php?id=hir&cid=10733
www.c3.hu/scripta/scripta0/replika/1920/14vita.htm
Lazán kapcsolódik ehhez a témához: az utóbbi időben elég sok olyan kutatás jelent meg, melynek módszertani háttere (és egyáltalán az, hogy elkészítették-e a kutatást) kérdéses. Pl. kkv témában végzett kutatások... Sajnos a hírportálok minden ellenőrzés nélkül átveszik és leközlik az ilyen anyagokat, mindegy hogy a cég profilja teljesen más, soha semmiféle kutatást nem végeztek és józan ésszel végiggondolva kizárt, hogy több százezer/millió forint önköltségű kutatást valóban elvégeztek konkrét megrendelés nélkül, csak a sajtó számára...
Dr. Kward 2010.04.29. 12:11:10
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.04.29. 12:43:23
A jó megoldás egyébként a hibrid kutatás lesz, ahol az egyes kutatási formákat (online/telefonos/személyes) kombinálják a kutatók, ez így költséghatékony is és a mintavétel is rendben van. A legjobb kombinációnak szerintem az online/személyes megkérdezés tűnik.
Az, hogy ez a 2,5 milliós tömeg mennyire mobilizálható nem tudom (ez már inkább marketing téma, mint kutatási), de egyelőre az sem biztos, hogy valóban ekkora ez a tömeg...
A cikkel kapcsolatban mi egész biztosan nem ügyködtünk semmit, azon kívül, hogy itt a blogon válaszoltam. Remélem, segített azért valamennyit... :-)
Dr. Kward 2010.04.29. 15:05:32