Nagyon rossz hírt közölt a Research-live tegnap: a DIY barkácsolók már hozzáférnek online panelekhez is (egyelőre csak Svédországban, de a trend megállíthatatlan). Ezzel kezdetét veheti az online kutató cégek, majd az összes többi kutató cég vesszőfutása. Sajnos beteljesülhet az a negatív szcenárió, melyet egy korábbi posztunkban megjósoltunk.
A Cint nevű panelszolgáltató olyan új szolgáltatást indított el, mely mintát biztosít online paneljeiből a DIY (csináld-magad) felmérési eszközökön keresztül.
A „Cint Direct Sample” olyan beépülő modul, mely online DIY eszközökkel, mint például Survey Pirate vagy a Relationwise, működik együtt. Azok, akik maguk akarnak online kutatást végezni, arra tudják használni a beépülő modult, hogy a hozzáférést kapjanak különböző panelekből származó mintákhoz, így nem kell a saját címlistájukat használni vagy kutatóügynökséghez / panelszolgáltatóhoz fordulniuk, hogy megtalálják válaszadóikat. A Cint olyan paneleket használ, melyeket kutatóügynökségek és vállalatok, mint például a Habbo, Bounty, MSN és Metro biztosítanak.
Az eljárást automatizálják, de a Cint azt állítja, hogy a felmérések részletes leírását és a kérdőíveket nyelvtanilag és logikailag ellenőrizni fogják.
A Cint beépülő modult már jelenleg is fut a Survey Pirate-ön és Relationwise-on, és hamarosan futni fog a Netigate-en is. A Cint szerint bármilyen egyéb szoftverhez alkalmazható lesz.
A felhasználók kor, nem, régió, foglalkozás és iskolai végzettség alapján tudják kiválasztani a célcsoportjukat. Akkor kapnak egy instant kvótát és azonnal meg is rendelhetik a kutatást. A válaszokat néhány nap alatt kapják meg és csak a befejezett interjúkért fizetnek.
A cég CEO-ja, Bo Mattsson, mondta: “Több, mint 2.5 millió emberhez adunk direkt hozzáférést az online kutatást tervezőknek.”
Julia Ivars, a Cint üzletág-igazgatója: “Ez mindenkinek, de különösen a kis- és középvállalkozásoknak teremt kutatási lehetőséget. A kutatásunk alapján a marketing és PR-ügynökségek imádni fogják ezt a szolgáltatást. És a Cint Direct Sample szintén ajánlott az olyan kutató-ügynökségeknek, akiknek nincs saját paneljük.”
Elkezdődött: a Cint közvetlen hozzáférést ad a DIY kutatóknak az online panelekhez
2010.04.21. 12:41 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: panel piackutatás online kutatás online panel diy kutatások do it yourself survey
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.