„A fogyasztók szerint a 10 percnél hosszabb online kérdőívek már túl hosszúak. A megoldás: készíts rövidebb kérdőíveket!”
Csak egy mondat - piackutatóktól
2010.04.09. 08:37 Forecast Research - www.forecast.hu
5 komment
Címkék: piackutatás piackutató kérdőív online kutatás kérdőívszerkesztés
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2010.04.09. 13:27:46
Mi az Ipsosban rendszerint 20-30 perces felső határt szoktunk mondani az online kutatásra az ügyfeleinknek (a szakirodalom is ennyit javasol felső határként), de nagyon sok tényezőtől függ a hossz. Ezek közül néhány:
- érdekes-e a téma,
- fontos-e a válaszadó számára a téma, a kérdőív kitöltése,
- milyen a kérdőív dizájnja,
- milyenek a kérdések (pl. sok nagy táblázatos, mennyi a nyitott kérdés).
Egy mondatba nem fér bele minden - de érdekes, hogy egy ilyen mondat mennyit szülhet még ;-)
Klenovszki 2010.04.09. 18:12:04
onlime.blog.hu/2010/04/06/hogyan_ne_kerdezzunk_online_1
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.04.10. 12:36:00
Így értelemszerűen ez a vélemény is a világ legfejlettebb kutatási piacára, az USA-ra vonatkozik. Ott egy átlagos paneltag jóval több felmérésben vesz részt, mint nálunk. Így a tűrésküszöb is más és hát a piac is más érettségi fokozatban van. Elképzelhető, hogy ez a 10 perc nálunk (most még!) több. De a lényeg nem ez, hanem az a tény, hogy a válaszadói hajlandóság az online világban is zuhan, a kérdőívek többsége pedig (online, offline egyaránt!!) valóban túl hosszú. (Úgy emlékszem, ez téma volt az ESOMAR konferencián is.) Ami tegnap még elfogadható volt, az ma már nem és holnap a mai (még éppen megfelelő) kérdőív is túl hosszú lehet.
A szakirodalomra ebből a szempontból én nem sokat adok, amikor naponta változik a világ, akkor mit tudhat egy 2-3 éves vagy régebbi publikáció az online kérdőívek hosszáról? A 20-30 perces felső határt én egyértelműen soknak tartom, szerintem inkább 15-20 perc az. Józan ésszel gondoljuk már végig, ki fog akár munkahelyről, akár otthonról (miután hazaért egy fárasztó nap után) fél órás kérdőíveket kitöltögetni? Gyesen lévő anyukáktól, inaktívaktól, ajándékvadász profiktól most tekintsünk el - ha a minőség is számít.
A sorozat egyébként folytatódik (kb. kéthetente) és időnként biztos a vita is:-)))
kurucz · http://onlime.blog.hu 2010.04.15. 00:42:12
Amúgy nekem tetszik a sorozat ötlete.
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.04.15. 09:17:39