Ray Poynter (thefutureplace) rövid eszmefuttatása az MROC-kről.
- Rövidtávra, kb. két hétre tervezett közösség, melynek célja valamilyen szolgáltatási elem kvalitatív felmérése, általános szolgáltatás használókkal készítve: 30-90 közösségi tag.
- Rövidtávra, kb. négy hétre tervezett közösség, kvalitatív és kvantitatív technikákat alkalmazva, felmérendő egy gyors étterem új menü választékát, egyéni és családi felhasználók alcsoportjaival: 100-250 tag.
- Egy folyamatos közösség, az otthoni alkoholfogyasztás különböző aspektusainak vizsgálatára, kvalitatív és kvantitatív technikákat használva: 300- 1200 tag.
- Egy márka panel, elkötelezettséget és panel tag megtartást serkentő közösségi technikákat alkalmazva, egy bizonyos piperetermék márka használóit reprezentálva, mely panel évente számos ad hoc kvantitatív és egynéhány kvalitatív projekt forrásaként szolgál: 5000 – 50.000 tag.