HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Emberi arcok használata online felmérésekben

2010.03.25. 06:12 Forecast Research - www.forecast.hu

A CASRO Panel Konferenciáján Inna Burdein, a The NPD Group, Inc. kutató menedzsere bemutatta tanulmányát, melynek címe az "Arcok használata felmérésekben: Az interjúztató visszahozása az online felmérések esetében". Így foglalta össze tanulmányát:

Amikor az online felmérések elkezdték átvenni a telefonos kutatások helyét, nagy volt az optimizmus. Az interjúztató eltávolításával a felmérések megszabadulhattak az kérdező hatásaitól. Kevésbé kellett aggódni attól, hogy a kérdező neme, bőrszíne vagy hanghordozása befolyásolná a válaszadó reakcióit és válaszait. Az online felmérések egy sokkal anonimebb környezetet teremtettek, lehetővé téve az embereknek, hogy ellentmondások, vagy az ítélkezés félelme nélkül osszanak meg információkat. Mindazonáltal a kérdező eltávolításával és az anonimitás növelésével a felmérések vesztettek megbízhatóságukból is. A válaszadó többé nem egy kérdésre válaszolt egyidejűleg, miközben a kérdező várt, és megerősített minden választ. A válaszadó szabadon átugorhatott kérdéseket, vagy random sorrendben válaszolhatta meg őket, vagy egyszerűen csalhatott.

Miután Jeff Miller és Andrew Jeavons (2008) felfedezte, hogy egyszerűen azzal, hogy egy szem ábráját helyezték el a kérdőíven, a válaszadók sokkal lelkiismeretesebbé váltak, Inna azt akarta tesztelni, hogy milyen hatással lenne egy teljes arc hozzáadása. 5.851 kérdőívet töltetett ki az NDP paneljének válaszadóival, arc megjelenítése nélkül tesztelve az online kérdőíveket; majd ugyanazon kérdőíven egy férfi arcot jelenítve meg a bevezetőben és minden harmadik oldalon; majd ugyanazon kérdőíven egy női arcot megjelenítve. Az egyéni arcok hatását minimalizálandó, az NDP-től kapott nyolc fényképet használt, azonos háttérrel, pozitúrával és kerettel. Ugyancsak tesztelte a különböző fajta bevezetőket: az ösztönző fókuszt, a barátságos kutatói fókuszt és a formális kutatói fókuszt. Klaszter analízist használt, hogy különbséget tegyen a minőségi és az alacsony-minőségű válaszadók között, számos viselkedésre alapozva, mint következetesség, csalás, random válaszadás és az utasítások nem követése.

Kulcsfontosságú eredmények:
 
  • Egy kérdező vagy kutató arca megnöveli a pontosságot. A minőségi válaszok aránya 65%-ról (arc nélküli kérdőívek) 69%-ra (arcot megjelenítő kérdőívek) emelkedett a mintán belül.
  • A pontosság akkor a legnagyobb, ha a válaszadó neme megegyezik a megjelenített arc nemével. A minőségi válaszok aránya az arcot nem látó női válaszadók 68%-áról 71%-ra emelkedett, amikor a nők női arcot láttak. Az arcot nem látó férfiak 63%-áról 67%-ra emelkedett, amennyiben a férfi válaszadók férfi arcot láttak. Az ellenkező nemű arcok látványa nem növelte a pontosságot.
  • A férfi paneltagok nagyobb valószínűséggel adnak pontos válaszokat, ha a bevezető formális, mint ha barátságos. A minőségi válaszok a barátságos bevezetőjű kérdőívek 63%-áról a formális bevezetőjű kérdőívek 67%-ára emelkedett a férfi válaszadók körében. Statisztikailag nem volt kimutatható a különbség a nők körében.
  • A pontosság mértéke változott a válaszadók nemének interakciója, arc jelenlétének, ill. hiányának, az arc nemének, és az utasítások stílusának függvényében. A minőségi válaszok a mintára nézve, százalékban kifejezve az alacsony 60%-tól (férfi válaszadók, arc nélkül, ösztönző bevezetés) a magas 74%-ig (női válaszadók, férfi arc, barátságos kutatói bevezetés) változott.

Inna következtetései:
 
Az arcok bevezetésének minden bonyolultsága ellenére, a legfontosabb eredmény az, hogy mind az arcnak, mind a nyelvezetnek van hatása, befolyása. Akár tudatosan, akár a tudatalattira hatva, egy arc - még ha egy idegen nem interaktív arca legyen is - jelentős módon megváltoztatta a paneltagok viselkedését és motivációját. Mindazonáltal, e pozitív hatással együtt jár a nagymértékű felelősség is a kutatók részéről, hogy megértsék azt a rengeteg interakciót, amit minden egyes új változó feldob... Ez a tanulmány egy emlékeztető, hogy a paneltagok pszichológiai lények, akiket befolyásolnak olyan kézenfekvő változók, mint a kérdőívek hossza és komplexitása; de olyan rejtettebb aspektusok is, mint a tanulmány megformázása, hangvétele, egy arc, és ezen aspektusok számtalan kapcsolata, nexusa.

Ajánlások

A következtetés ebből az előadásból és tanulmányból az, hogy a válaszadók úgy kapcsolódnak egy személy arcához, mintha az ténylegesen a személy maga lenne. Ez biztató, még ha kissé bonyodalmat okozó is.
 
  • Ha online felmérést végzünk egy access panelen keresztül, akkor a pontosság fontos és érdemes megfontolni arcok hozzáadását a kérdőívekhez. Ahelyett, hogy változatnánk az arcokat, egyszerűbb egy női arcot alkalmazni ösztönző bevezetővel, mivel ez eredményezte a legtöbb minőségi választ a nemek között (72% az alacsony 63%-hoz képest, mikor nem volt arc, sem ösztönző bevezető). A kor, nem, etnikum vagy egészség kérdéseit tekintve, ajánlott elkerülni az arcokat, mivel ezek alkalmazása felszínre hozhat más szociális elvárásokból származó ellentéteket. 
  • Ha olyan panelen készítünk felmérést, mely az ügyfeleinkből vagy partnereinkből áll, ne használjunk arcokat. Kevesebbet kell aggódni az adatok pontossága miatt, ami a paneltagokhoz fűződő szociális kapcsolatokból adódhat. Az arcok alkalmazása valószínűleg több problémát okoz, mint amennyit nyernénk vele. (Vovici)

Szólj hozzá!

Címkék: panel piackutatás online kutatás online panel access panel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása