A piackutatás-iparág egy kulcsfontosságú ponthoz ért a fejlesztések tekintetében. Számos kihívással szembesül, a kommercializálódás fenyegeti, vagy újrapozícionálja magát egy stratégiaibb, tanácsadó térbe vagy el fogja nyelni a tanácsadói üzletág (management consulting). Ez az átmeneti időszak nagy átrendeződést hozhat, ahol egyes cégek tanácsadóvá és stratégiaivá fognak válni, míg mások kommercializálódnak és periférikusak lesznek.
Amint Jon Last (MRA elnökként) megjegyezte, a piackutatás pozitív jövője abban testesül meg, hogy segít azoknak az adatoknak és információnak, melyekkel dolgozunk, valódi – döntést segítő – insightokká válni. Ha a piackutatás-megoldásszállítók nem birtokolják teljesen a stratégiai insightok területét, az űrt be fogják tölteni a versenytársaik.
Ennek a szörnyű előrejelzésnek az ellenére vannak okok az ipar jövőjéről optimistán gondolkozni. Egy erős és növekvő érdeklődés tapasztalható az adatvezérelt döntéshozatal területén. És amíg potenciálisan bomlasztóak ugyan, de az új technológiák és platformok izgalmas új eszközöket ajánlanak fel a kutatóknak.
A változásnak ez az ideje egyúttal nagy lehetőség is olyan egyének és cégek számára, akik nyíltan felbecsülik a helyzetüket, világosan terveznek a jövőre vonatkozóan és – bár nehéz – megteszik, amit meg kell tenni. A jövő piackutató cége utakat fog találni, hogy integrálódjon a stratégiai döntéshozatali eljárásokba, agresszíven használja az előrelátáshoz szükséges eszközöket, segíteni fogja ügyfeleit, hogy insightokat halásszanak ki az adat-óceánból...
Iparági kihívások | Ügyféligények | A jövő piackutató cége |
1. Társadalmi 2. Technológiai 3. Helyzeti 4. Perceptuális 5. Nyelvészeti 6. Sebességbeli 7. Piaci szerkezeti 8. Humán tőke 9. Globális 10. Gazdasági | 1. Stratégiai ajánlások 2. Tömör szállítandó dokumentumok 3. Mélyebb betekintés a teljes fogyasztóba 4. Gyorsaság 5. A fogyasztói infoverzum integrált megértése 6. Megérteni az érzelmek szerepét az emberi viselkedésben 7. Insight menedzsment 8. Érték | 1.Új Név, Kiterjesztett Terület 2. Integráció a stratégiai döntéshozatali eljárásokba 3. Előrelátás 4. Insight menedzsment 5. Gyorsaság |
A teljes kutatási jelentés ITT olvasható. (StrategyOne)