Egy új tanulmány a The Boston Consulting Grouptól megerősíti azt, amit a legtöbben az ügynökségi vagy tanácsadói oldalon már eddig is gyanítottak, hogy a legtöbb nagyvállalat nem használja ki teljesen a piackutatásban rejlő lehetőségeket. A tanulmány, melynek címe The Consumer Voice - Can Your Company Hear It?, azt találta, hogy a legtöbb vállalat a piackutatást taktikai célokra használja, igazolni és optimalizálni a fogyasztóknak szóló marketingüzeneteket vagy új termékeket fejleszteni, ezzel szemben kevéssé jellemző a piackutatás stratégiai célú használata, mely segíthetné a vállalat vagy márka hosszabb távú fejlődését. A BCG tanulmány azt állapította meg, hogy a kutatások megrendelőinek több, mint 70 százaléka a kutatást az említett kétféle taktikai kontextusban használja, míg csak 40 százaléknál kevesebben használják a fogyasztói insightokat árpozicionálásra, promóciók fejlesztésére, pénzügyi eredmények előrejelzésére, értékesítési csatornák és terítési stratégiák fejlesztésére.
Kate Manfred, a tanulmány társszerzője és a BCG Chicago irodájának igazgatója szerint:
“Néhány szervezet a költségvetése egészét elkölti kimondottan taktikai jellegű adatok összegyűjtésére, ami nem bölcs dolog. Így tehát sok erőforrást pazarolnak el a múltra vonatkozó adatok összegyűjtésével, míg más szervezetek amellett, hogy ezt ugyancsak megteszik, de a költségvetésük méltányos részét arra fordítják, hogy sokkal inkább stratégiai vonatkozású adatokat és insightokat gyűjtsenek, melyek inkább előremutatnak abból a szempontból, hogy a fogyasztók a jövőben mit fognak tenni.”
A cégeket érintő fő kihívások közül az egyik, amit azonosítottak a kutatók, a legkülönbözőbb forrásokból származó információk szintetizálása, beleértve a fogyasztói párbeszédeket és érzelmi vonatkozású megnyilvánulásokat a közösségi médiaplatformokon, valamint mindannak az értelmezése, hogy ez az egész mit is jelent. És természetesen az első számú kérdés továbbra is az, hogy az insightokat és azok értelmezését konkrét cselekvési javaslatokká konvertálják. Arról van szó, hogy az adatokból és következtetésekből hogyan tudunk egy olyan nagyszerű ötletet kreálni, amely végső soron több terméket ad el?
Végül pedig a BCG nem talált összefüggést aközött, hogy egy vállalat mennyit fektet be piackutatásba és aközött, hogy ebből aztán mennyit tud profitálni? Mindazonáltal a tanulmány azt ajánlja a vállalatoknak, hogy állítsanak fel prioritásokat a büdzsé elköltésére vonatkozóan, a taktikaiak mellett fókuszáljanak a hosszú távú stratégiai célokra is.
A cégek többsége taktikai célokra használja a piackutatást
2010.02.26. 07:12 Forecast Research - www.forecast.hu
1 komment
Címkék: piackutatás taktikai piackutatás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
daigoro 2010.02.26. 11:53:56