A Forrester analitikusa, Reineke Reitsma egy érdekes blogpostot tett közzé azokról a kompetenciákról, melyeket a piackutató cégek fontosnak tartanak, amikor kutatókat alkalmaznak.„Az egyik legfontosabb téma, amit 2009-ben láttam felbukkanni az, hogy a piackutatóknak insightokat kell kommunikálnia, produkálnia információ (vagy ami még rosszabb: adatok) helyett. Számos eseményen vettem részt, ahol ezt vitatták meg, és több, piackutatási csoportokon belüli beszélgetést követtem, mint például a Next Generation Market Research (NGMR) a LinkedIn-en.
Személyesen is hozzátettem ehhez a beszélgetéshez a 'A Piackutatás Marketingje – A Sikeres Kommunikáció Befolyást Jelent’ (The Marketing Of Market Research - Successful Communication Builds Influence) című riport publikálásával.
Az általános felfogás az, hogy a piackutatóknak tartózkodniuk kellene a kutatási módszerek bonyolításától, és a kutatási eredmények összetett ábrákon, ill. grafikonokon való bemutatásától. Ehelyett inkább tanácsadóként kellene viselkedniük: olyan prezentációt kellene készíteniük, amely úgy olvasható, mint egy vezetői összefoglaló (maximum kb. 20 oldal) és ami az ajánlásokkal kezdődik. A prezentációnak a projektből levont kulcsfontosságú insightokat, következtetéseket kellene bemutatnia, felfednie, ahogyan ezek az eredmények visszacsatolódnak az üzleti célokhoz, és alternatívákat, ill. tanácsokat kellene adnia a következő lehetséges lépésekhez.
Mindazonáltal a beszélgetésekből kitűnő másik konszenzus az, hogy nem minden piackutató rendelkezik egyformán az ilyen prezentációk létrehozásának képességével, amiben az adatok lefordítását kérik insightokra, akciótervekkel kell előállni, és egy kész történetet elmondani. A beszélgetések legtöbb résztvevője egyetért azzal, hogy a legtöbb piackutató azt érzi a legkényelmesebbnek, ha a kutatások kijövő eredményeit mutathatja be (azaz számokat).
Az ember azt hinné, hogy amikor a kommunikációs képességek a munka igen fontos részévé váltak, a piackutatók megváltoztatják felvételi követelményeiket. Mindazonáltal egy 2009 elején, a Forrester piackutatási paneljén elvégzett tanulmány azt mutatja, hogy a piackutatók nemigen törődnek a felvételizők írásbeli, történetmesélő vagy prezentációs képességeivel, készségeivel.
Annak érdekében, hogy a piackutatást belülről fejlesszük, és növeljük azt a befolyást, amiről mindenki beszél, a piackutatási részlegeknek sokkal gyakrabban kellene olyan embereket alkalmazniuk, akik bírnak e kommunikációs képességekkel (természetesen kombinálva a piackutatói ismeretekkel).
Kíváncsi vagyok a véleményükre: Tisztában vagyok vele, hogy ez az információ már majdnem egy éves, de vajon változott-e az elmúlt év során? Vajon nézik-e a kommunikációs képességeket, mint a történetmesélés, írásbeli vagy prezentációs készségek, amikor is felvesznek valakit egy piackutatói pozícióra? Ha igen, akkor hogyan?” (Reineke Reitsma, Forrester)
Piackutatók piackutatókat alkalmaznak – De rendben van ez?
2010.01.29. 07:23 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: prezentáció piackutatás kutatási iparág
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
