HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A piackutatás 2010-ben: egy szóban...

2010.01.20. 09:00 Forecast Research - www.forecast.hu

A piackutatási iparág reprezentánsai kiválasztottak egy-egy szót, ami szerintük leírja a piackutatást 2010-ben. Íme, amivel előálltak.

Phyllis Macfarlane
Elnök, GfK NOP

Átalakuló
“Az elmúlt pár évben a piackutatás már küszködik a változással: az új digitális világ új mérési elvárásokat jelent, az ügyfelek tanácsadásra, és ’hozzáadott értékekre’ irányuló elvárásai folyamatosan növekednek, és ami azt illeti, elvárják tőlünk, hogy többféle forrásból származó adatokat használjunk fel. A pénzügyi krízis egyszerűen csak felgyorsította a változásokkal kapcsolatos igényeket. 2010-nek kellene bizonyulnia az átalakulás évének a piackutatásban – az évnek, amikor átalakítjuk üzletágunkat, hogy jobban alkalmazkodjon az új évtizedhez. A technológia létezik, az ügyfelek elvárásai léteznek, nekünk csak fejlesztenünk kell, kitalálnunk az új mérőket, és alkalmaznunk az új technológiákat. A recesszió a feltalálás anyja, járja a mondás.”

Stan Sthanunathan
Elnökhelyettes, marketing stratégia és insightok, Coca-Cola

Átgondol
“Az ügyfelek már átgondolják mire is költenek, és a 2009-ben alkalmazott megszorítások eredményeit meg fogják vizsgálni, hogy mennyire is befolyásolták azok a leszállított insightok minőségét. Ha régebben havonta végeztünk átfogó vizsgálatokat egy kisebb országban, miért ne tegyük azt ezentúl csak félévente? Aztán vizsgáljuk meg az üzleti eredményeket, hogy eldöntsük, vissza kell-e egyáltalán térni a havonkénti vizsgálatra, ha fellendül a gazdaság. Ezzel egyidejűleg az ügynökségek megállnak és elgondolkoznak arról, mit is jelent a kutatások elvégzése ebben a gyorsan változó világban – átgondolják majd egynémely fejlesztési munkájukat, és feltesznek néhány alapvető kérdést azzal kapcsolatban, mely eszközök is lesznek majd szükségesek.”

Ray Poynter
Tulajdonos, The Future Place

Kvalitatív
“A legtöbb változás, ami mostanában történik, mind közelebb visz minket a kvalitatív kutatáshoz, mint például az online közösségek, blogok, etnográfia, szemiotika és idegtudomány. Egyre inkább eltolódunk a kérdezéstől a figyelésig, ami a kvalitatív ismeretelmélet felé való tolódást jelenti. Ez egy nagy kihívás lesz a piackutatók számára. Jelenleg a legtöbb kutatás (értékben) kvantitatív, és sok mindenkinek össze kell majd szednie magát 2010-ben.”

Jeffrey Henning
Alapító, Vovici

Valószínűség
“Ami a ’többszörös kölcsön’ volt a pénzügyi iparágnak, az ’ access panelek’ lettek a piackutatásnak. A múlt évben, David Yeager és Jon Krosnick által készített tanulmány arra emlékeztetett, amit sokan inkább letagadtunk. A matematika törvényeit nem lehet megtagadni: egy biztonsági, kényelmi minta nem használható arra, hogy bármilyen célközösségre extrapoláljuk. Akármennyire is megfizethető, egy access panelen elvégzett felmérés csak a válaszadóira nézve reprezentatív. Legyünk őszinték, és nevezzük az ilyen felméréseket kvalitatívnak. Ennek eredményeként valószínű, hogy 2010 a valószínűségi mintavételezés újraértékelt hangsúlyozását fogja tapasztalni.”

Reineke Reitsma
Kutatási igazgató, Forrester Research

Figyelés
“A piackutatás eszköztárának sokkal több kvalitatív ’figyelést’ kell magában foglaljon 2010-ben, hogy felfedjék a számok mögött rejtőző történetet. A legtöbb piackutatás még mindig a ’kérdésről’ szól, - kérdéseket használ megértendő, mire is van szükségük és mit is akarnak fogyasztók. De néhányan az iparágban rengeteg adatot gyűjtenek be a fogyasztókról azáltal, hogy figyelnek: web statisztikákat, online márka-megfigyelési információkat, marketing kampányokat, CRM insightokat analizálnak. A fogyasztók különböző csatornákon és platformokon érintkeznek a cégekkel, és elvárják, hogy ezt a cégek is megértsék – nem akarják, hogy megkérdezzék őket olyan dolgokról, amit már elmondtak, megosztottak, és ezt elfogadhatatlannak tartják a jövőben.”

Chloë Fowler
Társ-alapító, Razor Research

Kapocs
“A kutatás keményebben fog dolgozni azon, hogy az ügyfelek, a média, a hirdető, dizájn és digitális ügynökségek középpontjában álljon. Döntő fontosságúak lehetünk, és annak is kell lennünk a döntéshozatalban, és biztosítanunk kellene, hogy eredményeink minden résztvevő igényét tükrözzék. Annyi átfedés van abban, amit ügyfeleink az összes nekik dolgozó ügynökségtől várnak el; és a mi, igen különleges tudásunkkal fogyasztóikról és üzletükről, márkáikról és marketingjükről, igyekeznünk kell, hogy azzá az eszközzé válhassunk, ami meghozza a változást és az eredményeket ügyfeleink számára.”

Niels Schillewaert
Alapító, InSites Consulting

Etnográfia
“A kutatás sokkal inkább etnográfiai és holisztikus lesz. Bár a fogyasztók sokkal kevesebb hagyományos felmérésben vesznek részt, sokkal több információt szolgáltatnak, mint valaha korábban. A fogyasztók online közvetítik életüket, és bárhol elérhetőek mobil eszközökön keresztül. Ezt jól felhasználhatjuk, ha megfigyeljük a fogyasztók reakcióit, és online összebarátkozunk velük, mindenki számára elérhető tartalmakat vizsgálva és elemezve, és arra ösztönözve az embereket, hogy tevékenységeik közben folyamatosan információkat szolgáltassanak. A hagyományos kutatás megmarad, de a piackutatásnak sokkal inkább multimédia és etnográfiai jellege lesz. Összevonjuk majd a módszereket, és sokkal több insightot hozunk majd létre anélkül, hogy valójában kérdéseket tennénk fel, mégis jobban megértve a fogyasztókat.”

Lorenz Gräf
Vezérigazgató, GlobalPark

Szükséges
“2009-ben a kihívásokat támasztó gazdaság arra kényszerítette a kutatási szervezeteket, hogy jobban odafigyeljenek arra mit is csinálnak, és mit is akarnak az ügyfelek. A megszorítások miatt a cégeknek különbséget kell tenniük aközött, hogy ’muszáj, hogy meglegyen’ és hogy ’jó, hogy van’, és kreatív megoldásokat kell találniuk, hogy többet érjenek el kevesebből. Úgy gondolom, hogy e fókusz szükségessége nagyobb lesz 2010-ben. Ez új technológiák kiaknázását jelenti, melyekkel a fogyasztókat az általuk kedvelt környezetben érhetjük el; kiterjesztve a fogyasztói kapcsolatokat a termék és szolgáltatás fejlesztésre, és végül de nem utolsósorban, lehetővé téve hogy az új insightokat megfelelően alkalmazzák, mind a stratégiai döntéshozatal, mind az egyének szintjén.” (Research-live)

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás piackutató kutatási iparág

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása