A CASRO (2009) konferencia egyik témája az volt, hogy ’Elintézi-e a házon belüli piackutatás a teljes körű szolgáltatást nyújtó piackutató cégeket?’. A konferencia áttekintése volt a főbb, gazdaság által irányított, kvantitatív és kvalitatív kutatásokkal kapcsolatos trendeknek, valamint annak, hogy miért voltak jó évei számos online piackutatási eszközöket szolgáltató cégnek, míg számos teljes körű szolgáltatást nyújtó cégnek pont nem voltak jó éveik.
A CASRO hallgatósága szinte mindannyian piackutatás szolgáltatókból került ki, és némelyeknek (akik a saját forrásokat elérhetővé tevő megoldásokat szolgáltatják) tetszett az ezzel kapcsolatos előadás, míg másoknak (akik kizárólag teljes körű szolgáltatást nyújtanak) kevésbé voltak boldogok. Úgy tűnt, a közönség kellőképpen lelkes volt. Mindenki felismerte, hogy az önkiszolgáló trend igenis végérvényes változásokat hozott a kutatás világában, de a teljes körű szolgáltatást nyújtó cégek továbbra is létezni fognak, csak lassabb ütemben növekednek majd. Azok, akik a teljes körű szolgáltatási oldalon állnak, igen érdeklődőek voltak a konferencián annak megvitatásában, hogyan tudnák ezeket a trendeket saját javukra kiaknázni.
Tehát, mit gondolnak emberek? Vajon az online felmérési eszközök és az MROC-k (Market Research Online Communities – Online Piackutatási Közösségek) ténylegesen átrendezik azt, ahogy a cégek a kutatásra fordított pénzüket elköltik, vagy az egész végül csak egy vihar a biliben? Miként kellene a teljes szolgáltatást nyújtó cégeknek felhasználniuk ezt a trendet? Hogyan kellene a kutatások megvásárlóinak felmérniük, vajon több kutatást oldjanak-e meg saját forrásból, saját maguk? (Forrester)