Milyen változásokat hoz a recesszió a kutatási iparágban? Robert Bain néhány, az élvonalban dolgozó specialistát kérdezett arról, hogy mit tapasztalnak, és mit hoz szerintük a jövő. Richard Smith, a BDRC társigazgatója szerint az online kutatás a recesszió ellenére is növelheti piaci részesedését, de módszereinek még sokat kell érniük. (Research-live.com)
Úgy találjuk, hogy azok a kvantitatív kutatások, melyeket mostanában kell elvégeznünk, inkább taktikai, mint stratégiai jelentőségűek – inkább ezek jellemzőek, mintsem a nagy, szegmentált projektek, hiszen az e hónapban napvilágra került adatokat semlegesíthetik, érvénytelenné tehetik a következő havi adatok. Ez addig lesz így, míg ki nem kerül, hogy egy V-alakú, W-alakú vagy – némelyek szerint – szakszofon-alakú recesszióban vagyunk-e. Ha végre egyszer úgy látják az ügyfelek, hogy elérték a legalját, valószínűleg elkezdenek sokkal inkább stratégiailag gondolkozni.
Nagy nyomás nehezedik ügyfeleink cégeinél a szenior menedzsmentre. Korlátozott költségvetéssel rendelkeznek, és minden egyes szerződésből, projektből ki kell hozniuk a hasznot az utolsó cseppig.
Ami a módszereket illeti, véleményem szerint még éppen csak megbolygattuk a felszínét annak, amit az online kutatások lehetővé tesznek. Azt láthatjuk, hogy az online nagyszerű, amíg arra használjuk az online megközelítést, hogy a legjobbat hozzuk ki belőle. Egy borzalmas ellenpélda az online fókuszcsoportok. Olyan, mintha meglenne minden rossz oldala az offline csoportoknak, és csak igen kevés jó. Sokkal többet várhatunk el az online hirdetőtábláktól (bulletin boards), mivel azok igazi online megoldások, nem pedig csak az online világba bedugott offline megoldások.
Amit jelenleg az online felméréseken keresztül tapasztalunk, az annak a felismerése, hogy valami olyat kell csinálni, létrehozni, ami az online környezetben is működni fog. Néhány éve még csak fogtuk a CATI (Computer-Assisted Telephone Interviewing - számítógéppel támogatott telefonos interjú) felméréseket, és online rendszerekbe csatlakoztattuk azokat, úgy gondolván, hogy azok pont úgy fognak működni, mint telefonos interjúként, pedig ez nem így van.
pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2009.12.01. 15:11:41
Nekem nem tűnt úgy, hogy a módszer csak a hátrányát látná annak, hogy a csoport online zajlik. Egyértelmű előnye, hogy pörgősebb, mint egy hagyományos csoport, hogy automatikusan megtörténik a kiírás, hogy nem kell földrajzilag homogén csoportot csinálni, hogy nem kell hozzá utazni (a megrendelőnek sem), és hogy intim / megosztó témákban is őszinte véleményeket ad.
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2009.12.01. 17:52:22