A Nunwood kutató cég új stratégiai és fejlesztési vezetője, James Walker azt magyarázza, hogy a címben megnevezett marketing fogalmak közti különbségek eltűnőben vannak, mivel az ügyfelek ma már többet követelnek, mint egyszerű adatgyűjtést.
Walker korábban dolgozott globális vezetőként a Mindshare-nél, a J.Walter Thomson-nál, majd a Brand Science elnöke volt, és egy olyan karrier után, melyet a kutatásban, a stratégiában és tanácsadásban töltött, úgy érzi, hogy a határok az egyes diszciplínák között elmosódnak, mivel ma már az ügyfelek inkább egyetlen megoldásszállítót keresnek, akitől mindent megkaphatnak.
“Ez pusztán arról szól, hogy ki tud kedvezőbb helyzetbe kerülni ahhoz, hogy segítsen az ügyfélnek, és amit láttam az, hogy ha téged elmozdítanak az adatgyűjtés pozíciójából és nem vagy elég közel az adatokhoz, az megnehezíti számodra, hogy értelmezd az eredményeket és stratégiát alakíts ki az ügyfeled részére.”
Egy olyan ügynökség, amely a kutatások eredményeit egy ügyfeleknek is használható akcióorientált stratégiába csomagolja, nos ez az, amit a piac ma megkövetel, mondja Walker – már csak a csökkenő költségekre való tekintettel is, hiszen a mostani időkben mindenki a kiadásait nézi.
Azon gondolkodom, hogy miközben különválasztom a kutatást, tanácsadást és adatelemzést, [az ügyfél szemszögéből nézve] valójában többszörösen megfizetem az eszközöket és az embereket, akik azért dolgoznak, hogy felgyorsítsák az üzletmenetet, mondja Walker. “Egy szállító vagy az üzleti partner, aki az eredeti kutatás csomópontjánál van, biztosítja a kutatás analitikáját, átlátja azt a technológiát, amivel ez beágyazható a vállalati szervezetbe és egy szaktanácsadó eljárást, mely képessé teszi az ügyfelet arra, hogy a lehető legjobb stratégiát készítse el, ami létezik, – ennek sokkal több értelme van, mint annak, hogy ezeket a tevékenységeket különböző csomagokba osztani és edukálni a különböző szállítókat azzal kapcsolatban, ahogyan az üzlet működik.” (Research-live)
Klenovszki 2009.11.18. 19:36:08
Ehhez persze az is kell, hogy a Megrendelők már a tervezési szakaszba bevonják a piackutató ügynökséget, akik így az egész feladatot át tudják látni és a kutatási eredményekből megvalósítható tanácsokat tudnak adni a cégeknek.
Azért az is igaz, hogy kevés az olyan szakember, aki a stratégia alkotásban, marketing eszközök használatában és a piackutatásban is magas tudással rendelkezve tud egy komplex projektet menedzselni.
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2009.11.19. 10:44:00