A GfK Romania egy turizmussal kapcsolatos kutatási projektet indított a Virtual Bucharest weboldalról. A kutatáshoz a Second Life közösségépítő hálózat platformját használják fel.
A Gfk először fókuszcsoportot szervezett, hogy feltárja a Second Life felhasználók véleményét, hozzáállását, indítékait, elvárásait és életmódját a platformon.
A Virtuális Bukarest a valódi város virtuális világban lévő háromdimenziós másolata, amely már nemzetközi cégek érdeklődését is felkeltett, egyre fejlődik, miközben különféle programok jelennek meg a weboldalon – konferenciák, élő hangversenyek, termékbevezetések, élő versenyek.
Az első Second Life fókuszcsoport egy kvalitatív kutatóprojekt részét képzi, mely a 15 és 22 év közötti fiatalok életmódját vizsgálja. A projekt során a GfK Romania a kvalitatív módszertanok egyfajta keverékét használta, köztük az általános fókuszcsoportokat, online fórumokban való beszélgetést és virtuális fókuszcsoportot a Second Life felhasználók között, ahol a moderátor és a válaszolók a Virtual Bucharest konferencia-termében találkoztak.
A résztvevőket egy olyan eljáráson keresztül választották ki, amely a csoportbeállításaikban lévő historikus adatokon alapult, és így – ezen az alapon – véleményvezérek lettek kiválasztva.
‘Nyilvánvaló, hogy a fiatalabb generáció és a véleményvezérek nagyon könnyen átveszik az új technológiát,’ jelentett ki Oana Mirila, a Qualitative Research igazgatója. ‘Azért tehát, bármelyik vállalatnak, amelyik tudni akarja, hogy gondolkodnak a fiatal trend-diktálók, ott kell megtalálniuk őket, ahol eltöltik az idejüket – ezeken a közösségi helyeken.’
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2009.11.13. 08:22:27
Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.13. 14:57:05