Milyen változásokat hoz a recesszió a kutatási iparágban? Rég itt az ideje annak, hogy felhasználjuk a technológia adta lehetőségeket az insight eljárások hiányosságainak kiküszöbölésére.
A virágzóbb időkben is tudták az emberek, hogy vannak hiányosságok a rendszerben, csak nem hiszem, hogy nagyon törődtek vele. Amit viszont most hallunk tőlük az a következő: “Össze kell kapnom a kutatásaimat, hogy jobban működjenek – biztos van rá mód, hogy tevékenységünkkel jobban együttműködve használjuk fel.”
Az ügyfelek által már beszerzett adatok többet árulnak el, mint hitték volna, és lehetővé teszik, hogy sokkal hatékonyabban működjenek tovább. Régebben: “Van egy kérdésem, csináltatok egy felmérést.” De ha nincsen pénz megcsináltatni, attól még a kérdés megmarad. Tenni kell valamit.
Ezek a változások várható, hogy megtörténnek. Az egyik korábbi elvárás használatukkal szemben az volt, hogy mindent le kellett tesztelni – a megbízók anyagi szempontból, befektetéseik megtérülésének szempontjából is értékelni akarják a kutatások hatékonyságát.
A legtöbb szervezet rendelkezik információkkal és mutatókkal arra vonatkozólag, hogy milyen az értékesítés, de általában a kutatási adatok valahol máshol vannak. A legjobb hely, ahol lenniük kéne, az a megfelelő vezető előtt lenne, aki tud is kezdeni valamit velük. A recesszió előre hozta ezeket a dolgokat, de anélkül is megtörténtek volna.
Fejlesztések szempontjából rengeteg érdekes dolog van folyamatban, de ezek nem a nagy ügynökségektől származnak, hanem újonnan indulóktól. Rengeteg nagyon okos ember esett áldozatául a recessziónak, és lett elbocsátva ügyfél cégektől vagy ügynökségektől, és akik csalódottak abban, amit valaha csináltak, így most azt mondják, “OK, megpróbálkozom ezzel.”