Milyen változásokat hoz a recesszió a kutatási iparágban? Robert Bain néhány, az élvonalban dolgozó specialistát kérdezett arról, hogy mit tapasztalnak, és mit hoz szerintük a jövő. Rowland Lloyd, az Ipsos Mori üzemeltetési vezetője szerint okosabban és gyorsabban kell dolgoznunk, és ellen kell állnunk annak a kísértésnek, hogy kompromisszumokat kössünk. (Research-live.com)
Minden egyes jelentős megszorítás eredményeként egy dolog derül ki egyértelműen, mégpedig az, hogy mind az ügyfeleknek, mind az ügynökségeknek jobban át kell gondolniuk, mit is csinálnak. Elég tisztán látszik, hogy sok ügyfél szerint jobban felhasználható kutatásokra és iránymutatásra van szükség a korábbiakhoz képest.
De a döntéseknek is gyorsabbaknak és pontosabbaknak kell lenniük. Már régóta jelen van ez a gyorsasággal szembeni elvárás, de most még jelentősebb, mivel azok a témák, melyekkel az ügyfelek foglalkoznak, sokkal gyorsabban változnak. Sokkal gyorsabban kell reagálniuk, hogy alkalmazkodni tudjanak a pénzügyi válsághoz, és jól jöjjenek ki a másik oldalon, így azok az ügynökségek, melyek meg tudnak ezzel birkózni, sokkal vonzóbbak lesznek.
A recesszió kihívás elé állítja a kutatást, minek következtében még több felmérés kerül majd az online oldalra. De biztosítanunk kell, hogy a tevékenységünk minősége és az eljárások nem esnek áldozatául ennek a nyomásnak, ami nem egyszerű, amikor a vevők a beszerzési árat mint árucikket veszik figyelembe. Néha könnyebb hagyni az egészet, mintsem bevállalni egy olyan projektet, ami után az ügyfél visszajön és azt mondja nem elég jó – ennek hosszabb távú a hatása. Néha fel kell állni és nemet mondani annak érdekében, hogy a piackutatás szakma hiteles és fontos maradjon az ügyfelek számára.
Véleményem szerint az iparágra nehezedő nyomás megmutatja, hogy a piackutatás megéri az árát, és talán ha a dolgok könnyebbre fordulnak, akkor ez csak annyit fog jelenteni, hogy több pénzt költenek piackutatásra, hisz látták mennyivel több hatalmat jelent, mint a korábbiakban jelentett.