Amíg mi az üzletek után rohangálunk, blogot írunk-olvasunk, meg a többi hülyeség, addig a világban szépen, csendben történnek a dolgok. Valahogy így:
„A Pentagon klímaháborúkra számít.”
„Az óceáni áramlatok radikális lelassulásával számolva az észak-amerikai és az európai kontinens zuhanásszerű lehűlését és "kiszáradását" modellezték, többek között a Rajna és a Duna fogyatkozó vízkincse körül forgó regionális konfliktusokat.”
„...a mezőgazdasági termelés visszaesése következtében kialakuló éhínségeket vizionálva. Egy-két évtizeden belül!”
„Ennek következtében az USA és Európa nagy része - beleértve természetesen a Kárpát-medencét is - lakhatatlan pusztasággá változik.”
„A Himalája gleccserei teljesen eltűnnek, százmilliós néptömeget fosztva meg az ivóvízkészletétől.”
„És akkor nem beszéltünk még az óceánok és tengerek vizének emelkedése által kiváltott népvándorlásról, vagy az észak felé meginduló afrikai néptömegekről.”
„Mindennek következtében az emberiség létszáma az évszázad végére egymilliárd körülire csökkenne.”
„Az óceánok hőmérséklete 50 százalékkal gyorsabban melegszik, mint ahogyan azt az előző IPCC-jelentés előrevetítette.”
„...mi történik az úgynevezett "tipping point"-ok, a csúcspontok elérése után, amikor megkezdődik a rendszerek feltartóztathatatlan szétzuhanása... Egy ponton túl ezek a hatások nem fokozatosan változtatgatják a rendszert, hanem felszámolják.”
„...brit klímaszakértő, Peter Cox a források és területek globális újraelosztásának szükségességéről, a nemzeti határok radikális meghaladásáról beszél!”
„Az ennek következtében kirobbanó konfliktusokat vagy megelőzzük, vagy szembe kell néznünk azok beláthatatlan következményeivel.”
„Amerikai jelentések a nukleáris fegyverek szétterjedésének fölgyorsulásával és a politikai szélsőségek feltartóztathatatlan erősödésével számolnak.”
(A többi elolvasható a Nol-on.)
Bibliai vízió...nemzet nemzet ellen támad...a klímaháztartás összeomlik...nem lesz ivóvíz...elképzelhetetlen káosz, anarchia... Lesz szükség ilyen helyzetben piackutatásra? Piackutatókra? Esetleg piackutatással foglalkozó blogokra? Hát, ízé, minden lehetséges persze...de nem annyira valószínű. (És ez vonatkozik a többi léhűtőre is, marketingesekre, online marketingesekre, online médiásokra, PR-osokra, stb.) Amíg tehát azon agyalunk, hogy mit hoz a jövő, milyen új kutatási/elemzési módszereket, hogyan változik a piackutatás szerepe a marketingen belül, addig könnyen lehet (valószínű), hogy az egész akadémikus. Akár egy-két évtizeden belül olyan mértékben megváltozhat az általunk ismert világ, hogy nem lesz szükség se piackutatásra, se marketingre. (A Twitterről és a Facebookról nem beszélek, azokra már ma sincs szükség:-)))) Online kutatás, fókuszcsoportok, etnográfia, neuromarketing, arckódolás: szevasztok!
U.I.: Ma reggel hallom a rádióban majd olvasom a HVG-ben: nagy mennyiségű metángáz szivárog az Északi-sark jege alól. A kutatók (nem piackutatók:-) szerint a szivárgásnak kiszámíthatatlan következményei lehetnek a Föld klímáját tekintve. Egy kutató arra kérte kollégáit, hogy koncentráljanak a permafroszt olvadásából fakadó „hirtelen és visszafordíthatatlan klímaváltozásra”. Az orosz szakértők szerint ez „katasztrofális üvegházhatáshoz” vezetne... „A világ politikusai nincsenek tisztában ennek a súlyával...az emberiség a tűzzel játszik.”