LONDON - A Spring Research piackutató cég új módszert vezetett be a fogyasztók reklámkampányokra adott érzelmi válaszainak mérésére. (BrandRepublic.com)
A Spring Research által "Emotimeter"-nek nevezett módszer képes arra, hogy mérje a jobb agyfélteke gondolkodását, az utat, ahogy az agy feldolgozza a vizuális és audiologikális ingereket, mielőtt még azokat értelmezné az agy logikus gondolkodásért felelős bal oldala.
A technika "emotikonokat" (érzelmeket kifejező grafika) használ a jobb oldali gondolkodás méréséhez, és az a célja, hogy lehetővé tegye az ügynökségeknek, hogy az érzelmi reakciókat is megvizsgálják a reklámkampányokra adott racionális fogyasztói válaszok mellett. A technika azon alapul, hogy megkérik a fogyasztókat, hogy demonstrálják az érzelemnek azt a szintjét, melyet éreznek egy hirdetés megtekintése során; a fogyasztók egy olyan számlapot állítanak be, amely hallhatóan lelassítja vagy meggyorsítja a szívverést, amíg csak azt érzik, hogy az adott ritmus képviseli az aktuális érzéseiket. Az eredményeket egy ECG stílusú grafikonon mutatja a rendszer. A válaszolók aztán több emotikonból választanak, melyek kifejezik érzéseiket, az intenzitás három szintjével, amely minden egyes emotikonhoz rendelkezésre állnak.
A bal agyfélteke racionális reakcióit ugyancsak összegyűjtik azáltal, hogy fogyasztókat megkérik válaszaik megmagyarázására. A fogyasztók végül rangsorolják az egyes koncepciókat azért, hogy megbecsüljék mindegyik memorizálhatóságát. A leginkább kreatív válaszadók ezután egy következő fokozatba lépnek, ahol a kampányt sokkal részletesebben megvitatják.
A piackutató cég szerint a módszer különösen hatékony és ennek ellenére egyáltalán nem költséges.
Stephen Phillips, a Spring Research alapítója szerint az Emotimetert arra tervezték, hogy az ügynökségeknek intuitív betekintést adjon az elvégzett munkájuk "varázslatába".
"A kutatásnak létfontosságú szerepe van abban, hogy felbecsülje a kreatív produktumot, de ha a fogyasztókat megkérjük arra, hogy öntsék szavakba érzéseiket, akkor a jobb agyféltekéjük gondolatai a bal oldali agyi szűrőn futnak keresztül, ami az érzések túlzott racionalizálásával jár."
Matthew Palmer, a Leagas Delaney London csoportvezető tervezője elmondta, hogy a reklámügynökségek már régóta amellett érveltek, hogy az első és legfontosabb dolog egy hirdetés esetén az arra adott érzelmi válasz. "Az agykutatás egyre növekvő súlya ellenére – mely a mi álláspontunkat támasztja alá – a reklámok tesztelése a legtöbb esetben továbbra is a racionálisabb jellemzők mérésére fókuszál, vagyis azt méri, amit a célközönség a reklámról gondol, ahelyett hogy azt vizsgálná, hogyan érez."
A Spring Research új módszere a fogyasztók érzelmeinek mérésére
2009.07.21. 07:14 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: közvéleménykutatás piackutatás marketingkutatás fogyasztói magatartás agyhullámelemzés emotimeter
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.