HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Piackutatási botrány a Külkeren: lázadnak a diákok, akik nem akarnak kérdőívezni

2009.04.29. 13:19 Forecast Research - www.forecast.hu

A Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Főiskolai karán a piackutatás tantárgyat hallgatóknak – gyakorlati feladatként – kérdőívezniük kell. Kérdezőbiztosként a budapesti lakosok életmódját vizsgáló, több mint fél órás kérdőíveket kell kitöltetniük egy 20 címből álló címlista alapján, melyet mindenki megkapott. A hallgatóknak nem tetszik a feladat, lázonganak, a Külker Online Fóruma tele van elégedetlen beírásokkal.

Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi karA kérdőívezést aránytalanul nehéz gyakorlati feladatnak tartó diákoknak olyan kérdésekre kell választ kapniuk a megkérdezettektől, mint pl. Voltak-e Önök az elmúlt évben nyaralni? Kérem, mondja meg, az alábbi fogyasztási cikkek, vagyontárgyak közül mivel rendelkeznek Önök a háztartásban? Ön milyen termékek esetében tartja különösen fontosnak, hogy az márkás legyen? A kérdőív hosszát tekintve nem túl rövid, kitöltése 30 percet is igénybe vehet. Ehhez még hozzájön az időtartam, amíg a címlistán szereplő címre eljutnak a diákok. A 20 címből szereplő lista alapján 15 kitöltött kérdőívet kell prezentálniuk a diákoknak, akinek ez válaszmegtagadás vagy egyéb ok miatt nem sikerül, az újabb címlistát kap a tanártól.

A lázongás oka egyrészt az, hogy sok diák úgy gondolta, az iskola egy megbízás alapján esetleg pénzt kaphat a munkáért, melyet aztán diákokkal – ingyen – végeztet el. Sokan túlzásnak érzik, hogy egy féléves tantárgyból ilyen nehéz feladatot kapjanak, a 12 oldalas kérdőívet aránytalanul hosszúnak tartják. Az utazás is rengeteg időt vesz el, hiszen a címek nem ugyanazon területről származnak, ráadásul a címlista elavult, sokan már nem találhatóak meg ott. A diákok szomorúan szembesülnek azzal a ténnyel is, hogy a válaszmegtagadók aránya igen magas. A lányok pedig félnek egyedül idegen lakásokba becsengetni, ezt bizonyos kerületekben egyáltalán nem tartják biztonságosnak.

A tiltakozás odáig fajult, hogy az egyik hallgató az oktatási jogok biztosához fordult. A válasz a következő volt: „amennyiben kiderül, hogy az iskola egy általa pénzért elvállalt munkát részben a hallgatókkal, ingyenesen végeztet el, az súlyosan jogsértő. Még rosszabb a helyzet, ha erre kötelezi is őket. Ettől függetlenül érthetetlen és mindenképpen szokatlan a kiadott feladat, kérdés, hogy mennyiben szolgálja a tananyag elsajátítását.”

A tantárgy oktatója, Veres Zoltán tanár úr ragaszkodik a gyakorlati feladat elvégzéséhez, vagyis a kérdőívek kitöltetéséhez, mert a piackutatás tantárgyhoz ez szorosan hozzátartozik. Annyi könnyítést kapnak a diákok, hogy akinek problémája van a címekkel, az tud újat kérni.

Veres Zoltán„A Bolognai rendszer bachelor képzésében a gyakorlaton van a hangsúly. Ezzel a feladattal valós körülmények között szerezhetnek tapasztalatot a tanulók, valós helyzetben kipróbálva magukat. A korábbi években is kaptak hasonló feladatot a hallgatók. Való igaz, hogy akkor szabadabban lehetett mintát választani, viszont nekik száz kérdőívet kellett leadniuk, a mostaniaknak pedig csak tizenötöt. Ráadásul, ha az első címlistával nem járnak sikerrel, a pót címlistát már területhez köthetően is kérhetik. Vidéken is tanítok, és ott sosem fordult elő ehhez hasonló tiltakozás. Hangulatkeltésnek érzem ezt az egészet. Az az állítás pedig, hogy üzleti célú kutatásra használjuk ingyen a hallgatókat, hitelrontásnak minősül. Egy állami oktatási intézmény tisztaságát kérdőjelezi meg. Az eredményeket kizárólag oktatási célokra használjuk fel.” (Veres Zoltán)


Néhány hozzászólás a Külker Online Fórumról:
 

„Mellékesen a kérdőívezés jellege teljesen élethű, a nagy kutatócégek kérdezőbiztosai is így dolgoznak, eddig hibátlan a dolog...csakhogy... A profik nem ilyen kritikán aluli a szervezéssel, ilyen pocsék háttérrel dolgoznak. ELŐSZÖR alaposan kiképezik a kérdezőket, külön instruktora is van a kis csapatnak és UTÁNA mennek a címekre a kérdőívekkel vagy a laptoppal. A tanszék az előbbit "elfelejtette", az elvárások viszont megvannak. No comment.”
 

„Veres tanár úr, meg.....Jöjjön velem és mutassa meg,h hogyan "keltsek bizalmat",mert szerinte ezért voltam sikertelen...Külker,mert megérdemlem...”
 

„Háát, most nagyon úgy áll a bál, hogy bezony bezony neki kell látni valamilyen formában ennek a feladatnak. Pedig úgy kívánom én is, mint süketnéma a tbc-t, elhihetitek.”
 

„Mit várhatunk egy olyan embertől, aki egy 180 aláírással ellátott petíciót egy mozdulattal söpört félre? Mindenesetre ahogy beszélgetek a többiekkel, 10 ujjamon is meg tudnám számolni azokat, akik akár egyetlen percet is foglalkoztak ezzel a szutyokkal, és akik meg is tették ezt a lépést, sem tartanak 5 kikérdezett kérdőívnél előrébb. Kíváncsi leszek erre a 15-ére. Meg fognak szívatni 100 embert, mint a torkos borzot? Arra azért befizetnék biztosan.Az első sorban akarok lenni, mikor kitör a cirkusz.”
 

„Igen nagy naivitásra vallana, ha a t. tanszék mindezek után még azt képzelné, hogy minden hallgató a szívére tett kézzel, becsületesen meg fogja csinálni ezt a vackot. A legtöbben akkorát fognak linkelni, mint Nixon Watergate-nél, legalábbis a karakánabbja.”
 

„A napokban kiderül, mire jutok. A lényeg: kis porondmesterünk megkapja a kérdőíveit, erről biztosítom....lesz itt minden, plazmatévé, sarokcsiszoló, nyóckeres ingatlan, külkeres hallgató 22 foggal....”

2 komment

Címkék: közvéleménykutatás piackutatás kérdőív kérdezőbiztos home teszt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2009.04.29. 22:07:13

Corvinuson is volt hasonló feladat, annyira nem is lenne nehéz ez a dolog, a bibi ez esetben az címlistával van, ez így tényleg nehézkes lehet, hát igen, most kísérleteznek mindennel a bacheloros hallgatókon...

zzeb · http://batcountry.blog.hu/ 2009.04.30. 13:05:34

a szegedi szociológusok kötelezően kérdőíveznek minden április-májusban 15 embert 1,5 órás kérdőívvel, pótcímezéssel, stb, gyakjegyre, természetesen ingyen. Ebből lesz a Szeged Studies, amihez viszont a hallgatók maguk nem feltétlenül jutnak hozzá. A tanszék viszont (ha jól tudom) értékesíti az adatokat. Szóval van ilyen...

Közgázosként Veres tanárúrhoz volt szerencsém a szegedi közgázon - nem épp a korrektség mintapéldánya szerintem. Legalábbis nem feltétlen esélyegyenlő az a vizsgahelyzet, ahol villámkérdésekre kell az egész évfolyamnak válaszolnia jelentkezéssel (amiből a tanár választ válaszolót) 1 jó válasz = 1-es, 2=2-es, stb. Csak sajnos az összes kérdés száma limitált, aki az 5-ösre hajt az pedig sajnos mások jegyét csökkenti gyakorlatilag...
süti beállítások módosítása