Az online piackutatással foglalkozó eDigitalResearch cég egy olyan eszközt alkotott, mely segít a vállalatoknak azonosítani elégedetlen vevőiket és válaszolni nekik, még mielőtt károsan befolyásolnának másokat negatív szájreklámukkal – számolt be ma a BrandRepublic.
Az új termék, az eCustomerRescue, riasztja a szolgáltatást igénybe vevő szervezetet, ha valaki negatív tartalmú postot vagy visszacsatolást ír róla az interneten.
A post íróját megkeresik egy online felméréssel vagy meghívják egy online fórumba, hogy magyarázza meg álláspontját, és ezután – választása szerint – amenyiben szeretné, a szóban forgó vállalat kapcsolatba lép vele, hogy közösen megoldást találjanak a problémájára.
A rendszert integrálható egy – a teljes folyamatot nyomon követő – online eszközbe, így tehát a vállalatok folyamatában is megfigyelhetik, hogy egy vevőt hogyan kezelnek egy panasz felmerülését követően. Az eDigitalResearch cég szerint jelenleg is kipróbálás alatt van a szoftver néhány vezető márka esetében és az eredmények nagyon biztatóak.
Derek Eccleston, az eDigitalResearch kutatási igazgatója szerint: „Ez gyakran idézett mondás szerint, a csalódott vevők a rossz tapasztalataikról akár nyolc másik embernek is mesélnek, míg a boldog vevők csak átlagosan öt másik ismerősüknek beszélnek erről. Azért tehát a vevőket megtartani és reagálni panaszaikra sokkal jövedelmezőbb, mint újakat megnyerni. Tekintettel pedig a jelenlegi gazdasági klímára, ez soha nem volt fontosabb, mint napjainkban.”
Az eDigitalResearch új WOM eszköze
2009.04.06. 19:47 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: marketing wom közvéleménykutatás piackutatás fogyasztói magatartás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.