HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Interjú a Terepnapló szerzőjével

2009.01.05. 09:19 Forecast Research - www.forecast.hu

A Terepnapló sokak szerint az egyik legjobb marketinges blog ma Magyarországon. Az elemző igénnyel megírt, többnyire igen hosszú és színvonalas, az adott témában a végletekig elmélyülő, hivatkozásokban bővelkedő postok témái leginkább a marketing, média, piackutatás területét fedik le. A blog szerzője ugyanakkor a mai napig ismeretlen, őrzi inkognitóját. Őt szeretnénk egy kicsit bemutatni, bár a névtelenség miatt az igazán személyre szabott kérdések nem kerülhettek elő. A szerzőt blogján keresztül kerestük meg, ő pedig e-mailben válaszolt a feltett kérdésekre, melyek ez esetben is a Hét bloggerének szokásos kérdései voltak.

TerepnaplóTudja-e rólad a környezeted, hogy blogolsz?

A szűkebb környezetem igen.

Mit szólnának a szüleid, családod ha kiderülne?

Tudnak róla, a blog témája miatt (marketing/média/piackutatás) nem rázta meg őket különösebben a dolog.

A legcikibb dolog valakitől megkérdezni, hogy miért lett a nicked és a blog neve az, ami. Tehát miért Terepnapló?

Olyan nevet választottam a blognak, ami jellemző a területre amivel foglalkozom. A terepnapló a kvalitatív kutatásból ismert, résztvevő megfigyelési módszer egyik eszköze. Ez utóbbi Bronislaw Malinowski lengyel származású antropológushoz köthető, akinek úttörő szerepe volt az antropológiai módszerek megreformálásában. Másként szólva, ő tekinthető az első nem "karosszék-antropológusnak", aki nem csak egy iróasztal mögött elmélkedett a világról, hanem valóban ott is járt a helyszínen, amiről beszámolót írt. Ez a módszer egyrészt objektív, hiszen a terepnaplóba tényeket rögzít a kutató a helyszínen, de egy kicsit szubjektív is, mivel a személyes megjegyzéseit is hozzáfűzheti a megfigyeléseihez.
Egyszóval, úgy próbálok írni az online médiáról, hogy magam is aktívan résztveszek benne, különböző módokon - mint a blog is - de mégis próbálom megőrizni a külső szemlélő státuszát, hogy a legkevésbé torzítsam a bejegyzéseket a személyes érintettségem révén, ami egy szakmai blognál szerintem alapelvárás.

Miért pont a Freeblogon blogolsz?

Nincs különösebb oka, ráböktem annó az egyik szolgáltatóra.

Mi volt a legfurcsább hely, ahol életedben posztot írtál?

Otthonról szoktam írni a blogot kizárólag. Persze sok más helyszínen eszembe jut egy-egy téma, amiről szívesen írnék bejegyzést, de olyankor szinte soha nincs a közelemben számítógép, így csak "fejben jegyzetelek".

Mennyit kerestél eddig blogolással (munka, hirdetés) és mennyi volt a kiadás?

Ha valaki a blogból szeretne meggazdagodni Magyarországon, akkor számukra biztosan rossz hír, sokkal több lehet a kiadás mint a bevétel, középtávon biztosan. Itt nyilván nem csak a közvetlen anyagi ráfordításokkal és haszonnal kell számolni, még ha a kérdés kicsit ezt is sugallja. Ez előbbi rám is igaz, mivel csak a szabadidőm rovására tudok írni a blogba, már rég abbahagytam volna, ha a pénz motiválna.

Azt tisztán kell látni, hogy a magyar piac mérete miatt sajnos eléggé korlátozza a lehetőségeket. A "mainstream" témájú blogok sem versenyképesek önmagukban, az általuk lefedett közönség pedig túl heterogén ahhoz, hogy különösebben felértékelje a tartalmat a hirdetők szemében és megérje a plusz "pepecselést" ami a kampányba kapcsolással jár. A jelenlegi üzleti modellek sem ennek megfelelően lettek kitalálva.
A szakmai blognál a kisebb olvasótábor is értékes lehet, de ott nem lehet megélni középszerű tartalomból, csak akkor ha valaki a legjobb az adott területen. Ez pedig folyamatos munkát és ráfordításokat kíván, így a "hobbi-blogok" eleve kiesnek a rostán.
Tovább bonyolítva a kérdést, hiába adott egy jó blog, ha a hirdetői, ügynökségi oldalon nincs meg a szándék, akkor eleve esélytelen a dolog.
Ha mindenképpen pénzügyi motivációkat próbálunk keresni, a keresőhirdetések jelenthetnek egy bevételi alternatívát, de összvolumenben ez nem adhat megélhetési alapot a jelen környezetben egy átlagos blog szerzője számára.

Mi volt a legdurvább kommented és miért kaptad?

Nem emlékszem olyanra ami nagyon durva lett volna. Ez nyilván abból is adódik, hogy a témaválasztás kevés embert, egy szűkebb szakmai kört érint alapvetően, és nehéz, vagy éppen felesleges bele érzelmeket vinni, amit azért egyáltalán nem bánok.

Három kedvenc magyar/külföldi nyelvű blogod?

Elsősorban szakmai blogokat szoktam olvasni, főleg azokat amelyek a Miner.hu marketing mellékletében vannak. A külföldiek közül Chris Anderson, illetve Seth Godin, ha ki kéne emelnem kettőt.

Ha egy nap külföldi bloggerré változva ébrednél az ágyban, ki szeretnél lenni?

Passz, nem tudom.

Mit dolgozol, amikor nem blogolsz?

Médiával, reklámokkal foglalkozom, illetve korábban piac-és médiakutatási területen dolgoztam.

Mit vásároltál magadnak utoljára? (Élelmiszert nem számítva.)

Újraírható CD-t.

Szexeltél-e a blognak köszönhetően, bloggerel, olvasóval, bárkivel?

Nem.

Mi alapján válogatod ki a témáidat és miről írsz legszívesebben?

Teljesen esetleges a választás. Általában hallok, olvasok egy hírt vagy beszámolót a blog által lefedett területről, és ha érdekesnek találom, akkor jobban elmélyülök benne. A kedvenc témám a kommunikációs szereplők helyzetének átalakulása, ahogy a "tradicionális média" és a fogyasztók által előállított tartalom keveredik, és ebből hihetetlenül izgalmas dolgok tudnak kijönni a végén. Az egyik kedvencem például a digitális etnográfia kutatás a YouTube-on, amit a kansasi egyetem tanára és diákjai készítettek.
Nagyon érdekes, hogy az online, és ezen belül is kifejezetten a "web2" lehetőséget ad arra, hogy a személyes véleményünknek tömegkommunikációs keretek között adjunk hangot. Ez régebben szinte kizárólag egy szűkebb kör privilégiuma lehetett, akik valamilyen hatalmi vagy gazdasági érdekcsoporthoz tartoztak. Most kvázi minimális ráfordítással és technikai tudással lehet tartalmat előállítani, és a csatornák is adottak az üzenetek eljuttatásához a szélesebb közönséghez.

Az más kérdés, hogy nem a tartalom a király, hanem a tartalom. Ergó a lehetőségünk megvan, és a véleményét mindenki szabadon elmondhatja, maximum senki nem lesz kíváncsi rá. Az óriási választék negatív hozadéka ezzel párhuzamosan, hogy sokszor nehéz megtalálni a tűt a szénakazalban, és ez egy idő után inkább frusztrációt okozhat az embereknek mint örömet.

Milyen blogot indítanál még, ha lenne rá kapacitásod?

Valami személyeset, ami másokat is szórakoztat.

Mi a célod a bloggal, mit szeretnél elérni vele?

Nincs különösebb cél. Egyszerűen segít rendszerezni a gondolataimat, hogy valamennyire képben legyek az aktuális dolgokkal, és később akár a munkám során is felhasználhassam a releváns információkat.

A hazai szakma ismeri a blogodat? Milyen véleménnyel vannak róla, elismerik, értékelik?

Ha nagyon "szakmázni" szeretnék, nem tudom mennyi lenne a blog spontán vagy támogatott ismertsége, azt hiszem a szakmai blogszférában a legtöbben ismerik. Ha általában nézem a "szakmát" akkor valószínűleg nem ennyire rózsás a helyzet, de ez a legtöbb ilyen típusú blogra igaz lehet. Sokan már eljutottak oda, hogy az interneten muszáj hirdetni, néhányan belekóstoltak akár a keresőhirdetésekbe is, de úgy érzem a blog vagy a közösségi marketing még mindig kicsit "szürkületi zóna". Így szerintem a potenciális célközönségből sokan nem is tudnak ezekről a blogokról, nemhogy olvassák őket.

5 komment

Címkék: marketing reklám közvéleménykutatás piackutatás marketingkutatás médiakutatás terepnapló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terepnapló 2009.01.05. 10:11:05

Sziasztok!

Egyetlen kiegészítés a fentiekhez, hogy e-mailben természetesen a blogon keresztül elérhető vagyok mint "magánszemély".

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.01.06. 21:46:11

@piackutatas,

"Szexeltél-e a blognak köszönhetően, bloggerel, olvasóval, bárkivel?"

Nem tartom magam sem, prűdnek, sem konzervatívnak,sőt... de azon kívül, hogy felháborít a kérdés.

Kíváncsivá is tesz! ;)

Miért?
Számít ez?
Elhiszitek a választ? Milyen következésre vezet, ha igen illetve ha nem hiszitek!

LT

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2009.01.06. 22:44:27

A kérdések (nagyrészt) azok, amelyeket a blog.hu a Hét Bloggerének feltesz (kattints a linkre a cikkben, nézd meg). Tehát ezt a kérdést nem én találtam ki. Valóban nincs értelme, miután megjelent, gondolkoztam, hogy kiszedem ezt a kérdést (nem azért mert felháborító, hanem mert ebben a kontextusban értelmetlen), de most már nem nyúlok bele a szövegbe. Ha lesz még hasonló interjú a blogon (a közeljövőben nem lesz, vagy ha mégis, akkor személyre szabott kérdésekkel), akkor ez a kérdés nem fog szerepelni. Ennyi a történet, nem több. (Ha jobban figyelek, akkor a kérdések összeállításánál kihagyhattam volna, már most is. Bennemaradt. Sorry.)

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2009.02.25. 12:35:45

"Szakmaibb" interjút - személyre szabott kérdésekkel - nehéz olyasvalakivel készíteni, akiről nem tudni, hogy konkrétan kicsoda, pontosan hol dolgozik, stb. Ezért voltak ilyen általánosak a kérdések. De ha összeállítasz egy kérdéslistát, eljuttatom a Terepnapló szerzőjéhez és lesz szakmaibb interjú :-)
süti beállítások módosítása