HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (3) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (956) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Hírlevél tapasztalatok, blog statisztika

2008.12.15. 08:02 Forecast Research - www.forecast.hu

Régóta gondolkodom azon, hogy közzétegyek néhány statisztikai adatot a Piackutatás bloggal kapcsolatban, valamint röviden összefoglaljam a néhány hónapja (szeptember elején) indított blog hírlevél révén szerzett tapasztalatainkat – hátha sikerül mások számára is használhatóvá, hasznossá tenni ezeket az információkat.

1. Blog statisztika

Piackutatás blog statisztikaA blog eddigi legjobb napja május 22-én volt, amikor 397 egyedi látogató olvasott minket. Az október 27.-december 12. közötti időszakban az egyedi látogatók száma naponta 53-224 fő között mozgott, az említett időszakra számított napi átlag 126 fő volt (egyedi látogató!). Karácsony felé közeledve látható, hogy a hétvégi (szombat-vasárnap) látogatók egyre alacsonyabb száma rontja a statisztikát, ez valószínűleg annak köszönhető, hogy az emberek a karácsonyi bevásárlással vannak elfoglalva, blog olvasásra inkább hét közben jut idő. A vizsgált 47 nap esetében egyébként mindössze 11 olyan nap volt, mikor a blogot kevesebb, mint 100 egyedi látogató kereste fel és ebből a 11 napból 5 hétvégére esett...

A blog látogatottsággal elégedettek vagyunk, annak figyelembevételével, hogy egy viszonylag szűk kört érintő/érdeklő, erősen szakmai blogról van szó, nem lehetne reális elvárás mondjuk napi 1.000 fő egyedi látogató. A Piackutatás blog stabil, rendszeresen visszatérő olvasói közönséggel rendelkezik, akik nagyrészt szakmabeliek, marketingesek, piackutatók. A blog rendszeres olvasói kiegészülve azzal a jelenleg több, mint 100 fővel, akik a Hírlevélre feliratkoztak (természetesen vannak átfedések a két csoport között) már igen jelentős potenciált képviselnek a piackutatás-marketing területén, kiemelve azt, hogy többnyire döntéshozói pozícióban lévő specialistákról van szó, akiknek a többsége a Top 500 vállalat valamelyikénél dolgozik!

A blog látogatottságának részletes adatai az elmúlt időszakban:

Piackutatás blog statisztika


A keresőkből érkező látogatók leggyakrabban az alábbi kulcsszavakra keresve jutottak el hozzánk (a 30 legnépszerűbb kulcsszó a gyakoriság csökkenő sorrendjében, az elmúlt 30 nap adatai alapján):

piackutatás
kérdezőbiztos
szondaphone
sörpiac
kólaháború
piackutató+vállalatok
piackutatás+kérdőív
kérdezőbiztosi+munka
Szabó+Erika
kvantitatív+kutatás
próbavásárlás
piackutatás+blog
kinter+oszkár
piackutató+vállalat
márkák
piac+kutatás
piacbefolyásolási+eszköz
szonda+phone
fókuszcsoport
coca-cola+esettanulmany
Gyerekek+fogyasztói+magatartása
farmernadrág+esettanulmány
piackutatás+módszertana
termék+marketing+innováció
a+minoseg
MÉM
Kozák+Ákos
schobert+norbert+blog
piackutatás+
pmsz

2. Hírlevél

Az elmúlt rövid időszakban hírlevelünkre több, mint 100 fő iratkozott már fel, a pontos szám napról napra változik (növekszik). A feliratkozások legnagyobb hányada a hírlevél indulása utáni 3 hétben történt, erre számítottunk is, a rendszeres olvasók hamar éltek a lehetőséggel. Azóta is történnek feliratkozások, amint új olvasók, kollégák, marketingesek találnak rá a blogra, de ez már jóval esetlegesebb és nem ölt olyan tömeges jelleget, mint az első hetekben. Azt gondolom mindenki sejti, hogy a hírlevél segítségével történő adatbázis-építés hosszú távú folyamat, hónapok-esetleg évek telnek el, amíg megfelelő nagyságrendű adatot be lehet gyűjteni ilyen módon – különösen akkor, ha ennyire speciális a terület, mint a mi esetünkben.

A hírlevélre való feliratkozás szabályait már a kezdetektől próbáltuk úgy alakítani, hogy erőteljesen szűrjük a feliratkozókat: nem célunk ugyanis az, hogy szakmán kívüliek tömegeit lássuk feliratkozni (kizárólag a nyereményjáték miatt), ennek semmi értelme nem volna. A Piackutatás blog ugyanis céges (szakmai) blog, ennek megfelelő üzleti célokkal. Azt hiszem sokan elkövetik azt a hibát, hogy a blogjuk indításakor alapvető dolgokat nem tisztáznak: Kinek szól a blog? Mi a blog célja? A célközönség várhatóan milyen stílusú/terjedelmű/tartalmú/formájú/stb. postokat kedvel, tolerál? Stb. A hírlevélre feliratkozók közt tehát ennek megfelelően szakmabelieket (marketing és piackutatás területen dolgozókat) látunk szívesen, ezért alkalmazzuk azt a szigorú szabályt, hogy feliratkozást általában csak céges e-mailről fogadunk el (az alól is van azért kivétel – hogy milyen elvek alapján, az nem publikus – néhány általunk indokoltnak tartott esetben így is elfogadtunk feliratkozást, ez kevesebb, mint 10 főt jelentett eddig... Céges e-mail megadásától nem kell félni, havonta-kéthavonta küldünk hírlevelet, piackutató cégként pedig tisztában vagyunk az adatvédelmi törvény rendelkezéseivel.

A hírlevél elindításakor én azzal már teljesen elégedett lettem volna, ha év végéig 50-en feliratkoznak, akiknek 90%-a szakmabeli, mégpedig olyan megoszlásban, hogy nagyobb részük ügyféloldali marketinges, kisebb részük pedig piackutató cégeknél dolgozó kolléga. Ez a cél teljesült, a feliratkozottak száma 100 felett van, megoszlásuk pedig azt mutatja, hogy közülük cca. 20% a piackutató cégeknél dolgozó kollégák aránya, cca. 75% ügyféloldali marketinges (jelentős részben, cca. 80%-ban a Top 500 cégtől!), cca. 5% pedig szakmán kívüli. Úgy tűnik a célzás megfelelő volt, a szakmán kívüliek alacsony aránya pedig nekem azt jelenti, hogy érdemes volt drasztikusan szűrni a feliratkozókat, másrészt pedig az olvasók/feliratkozók erőteljesen szakmai/tematikus blogként azonosítanak bennünket és így főleg a téma iránt érdeklődő marketingesek/piackutatók olvasnak minket – ez pedig teljes egészében megegyezik eredeti szándékainkkal. A feliratkozott ügyféloldali marketingesekről van még amit tudunk, van amit csak sejtünk. Amit tudunk: a feliratkozók többsége nő, akik a legkülönfélébb szektorokból jöttek, ami jellemzően FMCG, bank/biztosítás, telekom, gyógyszeripar. Beosztásukat tekintve a vállalati marketinges hierarchia különböző fokain állnak, van köztük marketing igazgató, marketing manager, marketing asszisztens, stb.; kisebb részük piackutató, piackutatási vezető (a többség valószínűleg azért marketinges, mert kimondottan piackutató pozíció még a multi cégeknél sem jellemző.) Amit sejtünk: demográfiai jellemzőiket tekintve dominánsan 25-35 éves, diplomás, budapesti marketingesekről (nőkről) van szó.
A piackutató cégektől feliratkozott kollégák esetében igen meglepő, hogy szinte mindannyian kiemelt vezető pozícióban vannak: ügyvezetők, kutatási igazgatók, egyéb igazgatók, kutatásvezetők, stb.. Úgy tűnik, a ranglétra csúcsára még nem feljutott egyszerű kutatóknak nincs idejük/igényük/késztetésük ilyesmire... Ez egybevág azzal a tapasztalatommal, hogy leginkább az amúgy is elfoglalt vezető beosztású kollégáknak van érkezésük arra, hogy éjfélkor (vagy éjfél után) szakmai hírek után kutakodjanak a neten, postokat írjanak blogokba, stb. Talán nem véletlen, hogy ők töltenek be vezető pozíciót és nem mások. (Nem vezető pozícióban dolgozó piackutatók, ébresztő!! Így – ilyen mentalitással – sosem lesztek ügyvezetők!)

A feliratkozók viszonylag nagy száma ellenére sem sikerült viszont különösebb aktivitásra bírni a kollégákat. Eredeti terveink szerint úgy gondoltuk, hogy a feliratkozók közül lesznek, akik élnek a blogon való publikálás lehetőségével, beszámolnak konferenciákon szerzett élményeikről, esetleg küldenek videóanyagot, ilyesmi. Szerettük volna, ha a hírlevélre való feliratkozás nem csak egy passzív dolog lenne, de ez nem jött össze. Sokan megpróbálták már ezt a modellt, de igazán még sehol nem volt működőképes. A magyarázat talán az lehet, hogy a grafomán emberek inkább saját blogot indítanak, a közösen szerkesztett blog valamiért nem népszerű. Kár, szívesen helyt adnánk blogunkon a szakmában dolgozóknak, hogy megnyilvánuljanak.

Egy területen elmaradásban vagyunk, ez pedig az egyedi tartalom biztosítása csak a hírlevélre feliratkozottak számára. Mindenképpen szeretnénk majd olyan értékes anyagokat is küldeni idővel, melyek valóban nem érhetőek el máshol. Ezzel kapcsolatban türelmet kérünk, az ilyen anyagok előállítása nagyon idő- és költségigényes és nagy a csábítás, hogy a blogon is megjelentessük... Azon is gondolkodunk, hogy szakmai partnerek bevonásával hogyan léphetnénk előre ebben a kérdésben. Biztos, hogy valamit ki fogunk találni ez ügyben – hosszabb távon.

 

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika hírlevél piackutatás piackutatás blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása