A te számodra mely márkák a legmenőbbek? Hogyan tudnád egyáltalán definiálni a ’cool’ (menő, trendi) fogalmát, vagy méginkább mérni ezt? Pontosan ez az, amelyet az évenkénti CoolBrands kutatás próbál megtenni Nagy-Britanniában.
Ez a tanulmány a szigetország legmenőbb márkáit kutatja egy olyan vizsgálat segítségével, amely az iparági szakértők véleménye mellett több, mint 2,500 fogyasztó véleményét is figyelembe veszi. Ebben az évben – mely a kutatások sorában már a harmadik – az Aston Martin lett Nagy-Britannia legmenőbb márkája. A márka főképp arról híres, hogy róla a James Bond filmekre asszociálnak a fogyasztók (vagy a James Bond filmekről az autóra??).
Mindenesetre ez a luxusautó-márka csak az egyik azon autómárkák közül, melyek a top 20-ba kerültek ebben az évben:
1. Aston Martin (Automotive – Cars)
2. iPhone (Technology – Telecommunications)
3. Apple (Technology – General)
4. Bang & Olufsen (Technology – General)
5. YouTube (Online)
6. Google (Online)
7. Nintendo (Leisure & Entertainment – Games & Toys)
8. Agent Provocateur (Fashion – Lingerie)
9. Rolex (Fashion – Accessories, Jewellery & Watches)
10. Tate Modern (Leisure & Entertainment – UK Attractions & The Arts)
11. Dom Perignon (Drinks – Champagne)
12. Virgin Atlantic (Travel – General)
13. Ferrari (Automotive – Cars)
14. Ducati (Automotive – Motorbikes)
15. PlayStation (Leisure & Entertainment – Games & Toys)
16. Sony (Technology – General)
17. Nike (Sportswear & Equipment)
18. Bose (Technology – General)
19. Facebook (Online)
20. Lamborghini (Automotive – Cars)
A lista első 10 helyén főleg technológiai, hi-tech és modern márkák találhatóak, de azért a tradicionális, régóta felépített brandek – mint például a Rolex vagy a Dom Perignon – még mindig nagyon népszerűek.