HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Marketing hírek a nagyvilágból

2008.11.02. 08:07 Forecast Research - www.forecast.hu

A McDonald's mobiltelefon-használóknak reklámozza a McRib-et

A McDonald's ezen a héten visszahozta kínálatába a McRib szendvicset az USA-ban, melyet reklámpartnerén, a Myxer cégen keresztül promótál a mobiltelefon-használóknak. A McRib promóciója, mely az éttermekben kezdődött és csak korlátozott ideig tartott a 80-as évektől kezdve folymatosan, most újra indul egyes városokban, mint például Dallas, Austin, Texas, Salt Lake City and Durham, N.C. A McDonald's arra kéri a mobilosokat, hogy küldjék el a „MCRIB” szót egy megadott telefonszámra, ezért cserébe ingyenes mobil tartalmakat tölthetnek le, csengőhangokat, McRib háttérképeket.

A tradicionális médiától (TV, nyomtatott reklámok) eltérően a promóció elsősorban a 18-34 éves fogyasztókat célozza meg. A Myxer cég Bullseye platformja lehetővé teszi a demográfiai jellemzők szerinti szűkítést is, nem, kor, zenei műfaj, mobil preferenciák szerint. Mivel a platformot teljes egészében mobiltelefonra fejlesztették, így a látogatók 65%-a 15 és 28 év között van. ”A mobil platformmal elértük, hogy a látogatók életkora mindinkább a fiatalabbak felé tendáljon” – mondta a cég képviselője. „A célközönségnek tetszik a koncepció, hogy kedvenc márkájuk mindig velük lehet.”

Tanulmány: Amerikában a legtöbben a Coca-Cola márkáról beszélnek

A Coke-ról szóló szóbeszéd-marketing annak idején nagyot durrant, amikor valaki Mentost tett egy üveg diétás kólába. Egy új tanulmány szerint, melyet a Keller Fay Group készített, jelenleg Amerikában a Coca-Cola az a márka, melyről a legtöbbet beszélnek az emberek. Az eredmény 25,142 fogyasztóval történt beszélgetés alapján született, melyet 2008 januárja és augusztusa között folytattak le.

„Nagyon ügyesn dolgoztak a W-O-M (Word-of-mouth) csatornákon keresztül, világosan látszik, hogy mennyit tanultak a Diet Coke/Mentos dolog óta” – mondta Gerry Khermouch, a Beverage Business Insights szerkesztője. "A teljesítmény teljes egészében impresszív, főleg azt figyelembe véve, hogy egy alap szénsavas üdítőital nem kimondottan slágertéma."

Katie Bayne, a Coca-Cola egyik vezetője szerint: "Aktívan és folyamatosan beszédtémát adtunk az embereknek, olyan innovatív erőfeszítésekkel, mint a közel 11 millió háztartásba eljutó ’My Coke Rewards’ program, vagy az igazán szuper Super Bowl és Internet reklámjaink, és persze az olimpiai programunk, mely az egész világon népszerűsítette a márkát."

A Coke legfőbb riválisa, a Pepsi a 4. helyre futott be a felmérésben, az AT&T (2) és a Verizon (3) mögött. Az első 20 helyen a technológiai, telekom és autóipari cégek voltak dominánsak, ugyanakkor az összes szóbeszéd-marketing 32%-a az FMCG és kereskedelmi láncokról szólt. Az 5. helyezett Wal-Mart marketingüzeneteiben három kulcsjellemzőre fókuszált: hihetetlen árak, minőségi termékek, könnyű bevásárlás. A Wal-Mart még soha ilyen egyértelműen nem kommunikálta, hogy „kik vagyunk és hogy tudjuk legjobban kiszolgálni vevőinket”. Az ő üzenetük az, hogy ”segítünk az embereknek pénzt spórolni és így jobban élhetnek.”

Miért kedvelik jobban a kínai vásárlók a hazai termékeket?

Amíg a nagy reklámozó cégek azt keresik, hogyan bővíthetnék piacukat az USA-n kívül, addig az AlixPartners legutóbbi tanulmány arra világít rá, hogy a kínai vásárlók aktuálisan a hazai brandeket preferálják a külföldiekkel szemben. Az AlixPartners cég China Brand Power Indexében a leginkább kedvelt márkák közül négy belföldi, vagyis kínai: Haier (tartós fogyasztási cikk), Hearttex (háztartási cikk), Tsingtao (alkoholos italok) and Master Kong (üdítőitalok). Ez cáfolja azt a sokéves hitet, hogy a kínaiak hagyományosan tengerentúli árucikkeket keresnek, arra vágynak igazán: Olay, Nike, Safeguard és Sony – mind külföldi márka – egyik sem került fel a listára!

A tanulmány 5,000 fogyasztó megkérdezése alapján készült és 5 marketing szempont alapján értékelt minden szektort: termék, ár, szolgáltatás, raktári hozzáférhetőség (van-e készleten), vásárlási tapasztalatok. A nyolc termékkategóriából ötben a termék volt a legfontosabb szempont, ezt követte a szolgáltatás. A háztartási cikkeknél, a tartós fogyasztási cikkeknél a szolgáltatás szempontja volt a legfontosabb.

Egy hasonló tanulmány, melyet az AlixPartners az USA-ban végzett, ezzel szemben azt mutatta, hogy ott a vásárlók számára fontosabb az ár a szolgáltatásnál. Ez azt jelenti a kínai piacra lépő amerikai cégek számára, hogy nem lesz elég az otthoni modell egyszerű lemásolása. Más az, amit az amerikai fogyasztók tartanak fontosnak, mint amit a kínaiak. Egy másik fontos különbség, hogy a kínai fogyasztók megbíznak az üzletek saját márkáiban, ez Észak-Amerikában nem feltétlenül igaz. Továbbá, a piaci szereplők az USA-ban már felfedezték a vírusmarketing és a közösségi média (Facebook, Twitter) jelentőségét, addig Kínában a TV és a száj-marketing még mindig a legnagyobb súllyal bír. Egyes elemzők szerint a nacionalizmus is jelentős hajtóerőt jelent a hazai márkák növekedéséhez Kínában.
Andy Wilson (aki segített felállítani a BBDO reklámügynökség szingapúri irodáját) viszont úgy véli, hogy minden a minőségre vezethető vissza és nem a nacionalizmusra. „Mint minden más piacon, azok a márkák, melyek körülvesznek, melyeket sok éve építenek, nagyobb bizalmat tudnak generálni, és ez a fogyasztók márkaválasztásában jelenik meg.”

/Brandweek.com/

Szólj hozzá!

Címkék: marketing mcdonalds coke piackutatás coca cola

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása