HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Magyarországi cégek marketingtevékenysége

2008.08.27. 07:26 Forecast Research - www.forecast.hu

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) megbízásából készített felmérés hazai vállalatok marketing vezetőit, szakembereit kérdezte meg a marketing tevékenységgel kapcsolatban. Az online kutatás két részből állt: 10-15 perces kérdőív segítségével 85 főt kérdeztek meg, ezt pedig 7 vállalatvezetővel készített szakértői interjú (30-40 perces kérdőív) egészítette ki. Az alábbiakban a kutatás főbb tanulságait adjuk közre.

1. Kérdőíves interjúk
 

 

  • A megkérdezett cégek nagy többségében (91%) van marketingtevékenység: a vállalatok közel kétharmadánál (65%) külön marketing szervezeti egység felügyeli az ezzel kapcsolatos teendőket. A vállalatok további egynegyedénél (26%) a marketing nem külön egységként jelenik meg, hanem a különböző részlegek munkatársai látják el a marketinggel kapcsolatos feladatokat, míg a cégek kevesebb, mint tizede (9%) nyilatkozott úgy, nincs a vállalatnál számottevő marketingtevékenység.
  • Azoknál a cégeknél, ahol folytatnak marketingtevékenységet, több mint felénél (59%) a marketing szemléletmód és gondolkodás áthatja a vállalat tevékenységét, míg harmadánál (34%) a vállalat tevékenységét eltérő mértékben jellemzi a marketing szemlélet. A cégek 7%-ában a válaszadók úgy érezték, hogy csak kevéssé érhető tetten a vállalat tevékenységében a marketing szemléletmód és gondolkodás.
  • Azoknál a vállalatoknál, ahol ez a tevékenység kevéssé jelenik meg (N=35), ott a cégek képviselőinek harmada (34%) úgy véli, hogy a marketing túl drága, nem éri meg a ráfordítást, 29% szerint a cég tevékenysége nem igényli, hogy többet foglalkozzanak ezzel a területtel. A válaszadók több mint egyötöde (23%) szerint a cég túl kicsi, míg 14% úgy véli, hogy a cégnél nincs megfelelő szakember a feladatok ellátásához.
  • A marketing, mint szervezeti egység a cégek többségénél (78%) közvetlenül a felső vezetés alá tartozik szervezetileg. A cégek 15%-nál a kereskedelem vagy értékesítés részeként működik, míg 7%-nál egyéb szervezeti egységhez van besorolva: jogi osztály (2 említés), marketing- és kommunikációs igazgatóság (1 említés).
  • Szinte mindenhol a marketing részleg feladata közé tartozik a vállalati marketingstratégia megvalósítása (95%), a marketingkommunikáció (92%), és a vállalati marketingstratégia előkészítése (90%). A cégek több mint kétharmadában a PR (69%) és a termék/és márkamenedzsment (67%) feladatokat is ellátják a marketing osztályokon. Piackutatással 61%, vállalati kommunikációval a cégek 57%-a foglalkozik (a marketing részleg keretén belül). Ügyfélkapcsolati funkciókat a marketingrészlegek 44%-a lát el. Az egyéb említések közül legtöbben a Corporate Social Responsibility-t (CSR) (5%) emelték ki.
  • A vizsgált vállalatok 62%-ában a marketing részlegen 1-3 fő dolgozik, további ötödében (21%) 4-6 fő. Mindössze a cégek 15%-ában foglalkozik 6-nál több fő marketinggel.
  • A vizsgált vállalatok többsége (79%-a) úgy érzi, hogy a marketing jelentősége megnövekedett az utóbbi 3-4 évben a vállalaton belül: közülük minden harmadik (34%) jelentős növekedést észlelt. A cégek 15% szerint nem történt változás, és alig 7% érzékelte a marketing jelentőségének csökkenését a cég életében.
  • A vizsgált vállalatok átlagosan az éves árbevételük 3%-át (nyesett átlag) költik marketingre.
  • A cégek képviselőinek alig ötöde (19%) nyilatkozott úgy, hogy vállalatánál a marketingre fordított összeg a növekvő ütemben növekedett, a legtöbben (43%) úgy vélték, hogy a többi költséghez hasonló arányban nőtt. A cégek 22%-nál nem változott ma marketingre fordítható keret az elmúlt évek során, míg 15% csökkenést észlelt.
  • A marketingszempontok vállalati döntésekben betöltött szerepe a cégek 41% számára meghatározó jelentőségű. A cégek közel felénél (47%) csak a szorosan a marketinget érintő döntésekben van szerepe, 12%-nál inkább csak végrehajtó funkciót tölt be a cégnél a marketing.
  • A vizsgált cégek több mint felénél (58%) formalizált, éves tervek készülnek. A többieknél a marketingtervezés vagy személyekhez kötött (17%), vagy formalizált marketingtervezés helyett az egyéb tervezési munkák során jelenítik/tervezik meg a marketingfeladatokat.
  • A marketingteljesítmények értékelését a cégek alig ötöde (20%) végzi a marketingtervben meghatározott mutatók / KPI-ok alapján, a leggyakrabban eseti vizsgálatokat (45%) végeznek a cégek, vagy tapasztalati úton (21%) értékelik a teljesítményeket. A cégek 14%-ban nem végeznek ilyen típusú mérést.


2. Szakértői interjúk

A vállalati marketing szervezet megléte szoros kapcsolatban van természetesen a vállalat nagyságával, illetve az árbevételével. Minél nagyobb a szóban forgó vállalat, annál valószínűbb az önálló marketing szervezet léte, illetve a munkatársak önálló feladatköre. Szervezetileg általában a kereskedelemnek, értékesítésnek alárendeltek, - ez visszatükröződik a marketingvezetők hierarchiájában elfoglalt pozíciójában – vagy azzal szoros kapcsolatban állnak. Kisebb cégeknél, illetve ott, ahol a marketing kultúra és gyakorlat még csak gyermekcipőben jár, előfordulnak „egyszemélyes marketingosztályok” utóbbi esetekben távlati cél a valóságos marketingosztállyá történő fejlesztés.

A marketing részlegek létszáma változó, 2-3 főtől 30 főig, és ugyancsak a vállalat méretével, valamint az adott piac igényelte marketing „intenzitással” függ össze. Ugyancsak ez, mármint a méret és a piac marketing igénye határozza meg az éves marketing budget nagyságrendjét, a meginterjúvoltak esetében ez 2-3 milliótól több milliárdig terjedt. A legfontosabb feladatok, amelyeket a marketing szervezetek ellátnak, a marketingstratégia kidolgozása, a marketingkommunikáció (van ahol külön részleg végzi a kommunikációval kapcsolatos feladatokat), a vevőkapcsolatok ápolása, valamint a márkamenedzsment. Két esetben nagyon szoros kapcsolat volt az ármeghatározás és a marketing között, az árak meghatározása a marketinggel nagyon szoros együttműködésben történt.

A marketingre fordított összeg megint csak szoros összefüggésben állt a vállalati marketinggyakorlat szintjével. Gyakorlatilag csak ott növekedett, ahol (még jelenleg is) alacsony szinten van, a többi esetben stagnált, esetleg a többi költséggel azonos arányban növekedett.

A marketingtevékenység értékelésére a megkérdezettek valamennyien alkalmaztak teljesítménymérést, ennek leggyakoribb formája a vevőknek, ügyfeleknek eljuttatott kérdőívek voltak. Egy esetben külön alkalmaztak munkatársakat, akik, folyamatosan megkeresték az ügyfeleket és vizsgálták az elégedettséget.

A marketing szerepének a megítélése

A marketingnek, mint tevékenységnek a megítélésében két markáns irányzat volt megfigyelhető. A megítéléseket a piaci versenyhelyzet, valamint a vállalati marketing gyakorlat szintje determinálta. Ahol ez utóbbi még nem viszonylag alacsonyabb volt, ott úgy vélték, hogy a marketing igen fontos, növekvő jelentőségű a vállalat életében. Mások véleménye szerint a marketing jelentősége csökkent, elsősorban a pénzügyekhez képest, és ezt számos tényezővel magyarázták. Voltak akik a marketing aktivitások csökkenő hatékonyságával magyarázták, „tíz évvel ezelőtt egy nyitott hétvége, vagy egy rádió reklám tömegeket mozdított meg, ma az emberek alig reagálnak ezekre” (autókereskedő cég vezetője). Mások a vezetők előtt álló priorítások megváltozásában vélték az okokat megtalálni, „ma mindenki a vállalat értékét, illetve a profittömeget figyeli. A marketinges közelítés a leggyakrabban a piacrészesedésből indul ki, amely sokszor nem mérhető pontosan, szemben az előzőekkel” (stratégiai igazgató). „A jog és a pénzügy előnyösebb helyzetben vannak, a vállalatvezető a pénzügyhöz és a joghoz nem érthet a marketinghez mindenki ért.” „Nem elég fajsúlyos egy pongyolán fogalmazó marketinges a számokkal operáló pénzügyes, illetve a jogszabályokat idézgető jogász mellett”

Többen említették a marketingszakma felhígulását, a szükséges piacismeret hiányát, a marketingesek esetenkénti áltudományosságát, amely gyakran a tényleges ismeretek hiányát hivatott elfedni. Az interjúk egy részében kimondatlanul, vagy közvetett módon érződött a marketingszakma presztízsének a csökkenése. „Probléma, hogy a fiataloknak nincs kitől tanulniuk, nem tudnak elemezni, szintetizálni, tanulni a kudarcokból.” „Gyengül a marketinges kihozatal, a jobbak pénzügy szakra mennek, a lustábbak marketingesnek.”

A marketing nyújtotta segítség a vállaltvezetőknek

A megkérdezettek egybehangzóan úgy nyilatkoztak, hogy a marketing hasznos és nélkülözhetetlen segítséget nyújt a vezetés számára, elsősorban a fogyasztóik megismerésében, a fogyasztók elérésében és megközelítésében, a fogyasztó befolyásolás újabb módszereinek a terjesztésében.

A marketing szerepe a döntéshozatalban

A vállalatvezetők cégtulajdonosok véleménye szerint a marketingnek elsősorban a döntések előkészítésében van meghatározó szerepük, a marketingszempontokat erősen figyelembe veszik a döntéshozatal során, jóllehet a marketingvezetők közvetlenül, a vállalati hierarchiában elfoglalt pozíciójukból adódóan, csak ritkán vesznek részt a közvetlen döntéshozatalban.

3 komment

Címkék: marketing piackutatás szakértői interjú kérdőíves interjú mmsz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.08.27. 10:51:58

Lenne néhány kérdésem a fentiekkel kapcsolatban:
1) Mi alapján válaszották ki a megkérdezetteket? Reprezentatív bármilyen szempontból a minta?
2) Inkább észervétel: mivel marketingeseket kérdeztek meg, eléggé furcsa kérdés, hogy van-e a cégnél marketing tevékenység. Ahol nincs ott miért van mégis marketinges...?

Józsa Gyula · http://piackutatas.blog.hu 2008.08.27. 11:13:08

A rendelkezésemre álló információk alapján nem volt reprezentatív a minta. A kiválasztás címlista alapján történt, a visszaküldési arány kb. 25%-os volt... Így nyilván az adatok sem reprezentatívak, de ez a legtöbb kutatásról elmondható ma már.
Az interjúk marketingvezetőkkel / szakemberekkel / vállalatvezetőkkel készültek - ez talán nem volt egyértelmű. Ahol volt marketingtevékenység (91%/), ott nyilván a marketingvezetővel. Egyébként más területek vezetőivel.
Annak ellenére, hogy nem reprezentatív a kutatás, szerintem érdekes eredményekkel szolgált - nekem legalábbis.

agocsadam 2008.08.29. 15:10:24

a kutatás reprezentatív a ráérő marketingesekre nézve :)

a marketingoktatás amúgy elég megkérdőjelezhető, de az igény is az, szerény megfigyeléseim alapján. mivel a marketinghez mindenki ért, mint a focihoz, így sokan elindulnak valahogy, elkezdenek hirdetést feladni meg olyan szavakat használni, hogy üzenet meg dtp, és akkor mindjárt történik valami. hát így.

ja és még valami: a hazai marketing fejlődése akkor lesz érdemben, szabad szemmel is észrevehető, ha a nem piaci szervezetekben is elkezd fejlődni. nem az lesz, hogy egyszázalékos kampány meg hívd az adományvonalat, hanem.
süti beállítások módosítása