A Kluster nevű cég létrehozott egy olyan honlapot, amelyet a vállalatok arra használhatnak, hogy a fogyasztók segítségével nevezzék el termékeiket.
A vállalatok, melyeknek név-javaslatokra van szükségük, 99 dollárért a terméküket vagy a szolgáltatásukat jelentethetik meg a NameThis.com oldalon. Két napon keresztül az oldal regisztrált felhasználói neveket javasolnak vagy jelzik a kedvenc név-javaslatukat, melyet egy másik felhasználó tett.
Mikor a 48 óra letelik, a NameThis.com kiszámolja, melyik három név-javaslat volt a legnépszerűbb. Azokat a felhasználókat, akik hozzájárultak ahhoz, hogy elnevezzék a terméket, készpénzdíjjal jutalmazzák.
Az a felhasználó, aki az első helyre sorolt nevet javasolta, 40 dollárt kap (US$40=£20) és 10 dollárt osztanak meg azon felhasználók közt, akik kedvencként választották azt.
Hasonlóan ehhez, az a felhasználó, aki a második legnépszerűbb nevet választotta, 16 dollárt kap, amíg az „influencer”-ek közt 4 dollárt osztanak meg. Az a felhasználó, aki a harmadik legnépszerűbb nevet találta ki, 8 dollárt keres, amíg az erre szavazók között 2 dollárt osztanak szét.
A Kluster cég szerint: „a NameThis szolgáltatás a másképpen időigényes elnevezési folyamatot gyorssá és fájdalommentessé teszi. Miért pocsékolnának a cégek rengeteg időt és pénzt az elképzelések kifejlesztésére, amikor sokkal egyszerűbben is piackész ötletekhez juthatnak?”
A Kluster cég, mely magát úgy definiálja, mint a „tömeges vélemények forrása”, ez év folyamán kezdte meg tevékenységét.
Emil 2008.07.30. 14:10:56