Szeretnénk felhívni olvasóink figyelmét egy érdekes kutatásra, amely a vásárlók divatruházat preferenciáit járta körül, a farmernadrág-vásárlás vonatkozásában. A Synovate piackutató összesen 7,700 embert kérdezett meg az Egyesült Államokban, Kanadában, Brazíliában, Franciaországban, Tajvanon, Koreában, Malajziában, Szerbiában, Oroszországban és Dél-Afrikában. A kutatás megállapításaiban sok érdekességet találhatunk, melyek részben a kultúrkülönbségekben és a társadalmi normák eltérésében gyökereznek:
A franciák voltak az egyetlenek, akik stílus-megkülönböztetéseket mutattak (nagyon a farmer mellett voltak az irodában, míg kimondottan ellene partikon, alkalmi eseményeken).
Az amerikaiak kijelentették, hogy nem követik az utcai divatot vagy a hírességek viseletét. (Lehet, hogy az amerikainak elege van a hírességekből...)
Az oroszok költik a legtöbbet összegszerűen farmernadrágra, míg az amerikaiak a legspórolósabbak ezen a téren.
A brazilok azok, akik személyenként a legtöbb farmernadrágot birtokolják.
A kanadai és amerikai nők szembesülnek a legnagyobb nehézségekkel a megfelelő méretű nadrág beszerzése során.
A farmernadrág-vásárlási szokásokkal kapcsolatos teljes kutatást megtekintheti itt.
/Forrás: Trendspotting/