HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A piackutatók titkos fegyvere: RFID-chip

2008.06.30. 07:30 Forecast Research - www.forecast.hu

Az RFID-technológia, vagyis a rádiófrekvenciás azonosítás lehet az egyik olyan „csodafegyver” a piackutatók kezében, melynek segítségével a jövőben átfogó információkat gyűjthetnek majd a fogyasztói szokásokról.

A válaszadói hajlandóság a fejlett piacokon folyamatosan csökken, a fogyasztók egyre kevésbé éreznek késztetést, hogy véleményüket, a vásárlási és fogyasztási szokásaikra vonatkozó információkat megosszák a kutatókkal. Ez idővel nemcsak a hagyományos, hanem az online kutatásoknál is problémát jelenthet majd, így a piackutatók számára létkérdés lesz, hogy releváns információkhoz jussanak. Erre is kínálhat megoldást az RFID-chip, bár a technológiát nyilván nem ebből a célból fejlesztették ki.

Mi az RFID?

Az RFID (Radio Frequency Identification) technológiát automatikus azonosításhoz és adatközléshez használják. Az RFID címke rögzíthető vagy beépíthető az azonosítani kívánt objektumba, ami lehet tárgy, árucikk vagy élőlény, így akár ember is. Az általában vékony fóliára nyomtatott chip a jövőben megjelenhet az összes árucikk csomagolásán, de benne lehet a bankkártyában, személyi igazolványban, sőt akár a bőrünk alatt is! Az üzletekbe betérő vásárlókat az adatokat rádiófrekvencia segítségével leolvasó számítógép azonosíthatja és azonnal információk állhatnak rendelkezésre például az adott vásárló fizetőképességéről, vagy arról, hogy az otthoni hűtőszekrényben (amely ugyancsak felszerelt a technológiával) mely élelmiszerek vannak kifogyóban... Az eladóhelyi reklámok is új szintre emelkedhetnek, az üzletekben lévő kivetítőkön személyre szabott reklámok jelenhetnek meg. Ezek az adatok az üzlettulajdonosok számára is érdekesek lehetnek, de igazi értéket tömegesen összegyűjtve és professzionálisan elemezve jelenthetnek. Egész biztosan lesz olyan piackutató cég, mely megállapodást köt a legnagyobb üzletláncokkal és felvásárolja az adatokat. (Ilyen természetesen már jelenleg is van, de a begyűjtött adatok egyelőre az értékesített árucikkek adataira vonatkoznak csak, nem kapcsolódnak hozzá a vásárlók személyes adatai.)
A technológia még nem teljesen kiforrott, a jelenleg alkalmazott RFID-címkék passzívak (nincs saját energiaforrásuk). A vásárlók azonosítására az adatfeldolgozó rendszerek már képesek lennének, ha a vásárló előzőleg megadta az adatait. Az üzemeltetők egyelőre nem gyűjtik (nem gyűjthetik) a neveket, lakcímeket stb., csak a törzsvásárlói rendszerben, ahol az alanyok szabad akaratukból adják meg az adataikat.

Alkalmazási területek

A technológia az élet számos területét egyszerűbbé teheti, erre jó példa az olaszországi Dolomiti Superski síbérlete, ahol főszezonban négymillió vendég is megfordulhat! Elegendő, ha a sielők zsebre teszik a bérletet és áthaladnak az RFID kapun – az azonosítás és az ellenérték levonása már meg is történt! Az adatbázisból pedig kibányászhatók a síelők szokásai... Egy másik terület, ahol RFID technológiával kísérleteznek, az egészségügy. Több amerikai kórház is használ RFID-karkötőket a betegazonosításban. A legismertebb jelenlegi alkalmazók pedig az amerikai Wal-Mart és a Tesco.

Bár a média és jogvédő szervezetek tiltakozására számítani lehet és bizonyos kérdések még a technológiával kapcsolatban sem tisztázottak, úgy tűnik, hogy idővel az RFID egy széles körben alkalmazott, egységes technológiává válik.

/FR piackutatás/

4 komment

Címkék: rfid adat piackutatás adatgyűjtés adatbányászat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sylvia 2008.06.30. 17:52:50

Ez még legalább 10 év, mire elterjed. (Magyarországon 20 év). De tényleg nagy lehetőségek vannak benne. Én mondjuk nem szeretném, ha valahol nyilvántartanák, mikor, mit vásároltam.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.07.07. 14:11:21

Bizonyára nem ezekkel a személyes dolgokkal fognak hozzá a promózásnak. Elsősorban valami áru stb. dolgokon fog feltünni...

Sajbi22 2008.12.03. 10:58:55

Ezt idővel kötelezővé fogják tenni! Tiltakozhatsz majd ellene,de akkor kizárnak a társadalomból,ha nem lesz benned egy ilyen. Be lesz adagolva a legtöbb embernek,hogy ez milyen jó,és a legtöbben követelni is fogják. A teljes agymosás korát éljük, de ezt ne engedjétek meg,hogy belétek rakják,még ha van előnyös oldala is! Bibliai szemszögből nézve ez a fenevad bélyege! "...hogy mindenkit,kicsiket és nagyokat,gazdagokat és szegényeket,szabadokat és szolgákat JOBB KEZÜKÖN vagy homlokukon bélyeggel jelöltessen meg,és hogy senki se vehessen vagy adhasson,csak az,akin bélyegként rajta van a fenevad neve vagy nevének a száma.." Jelenések könyve 13:16-17

Sajbi22 2008.12.03. 11:12:50

"..Ha valaki imádja a fenevadat, és annak a képmását, és felveszi annak a bélyegét a homlokára vagy a kezére, az is inni fog az Isten haragjának borából, amely készen van elegyítetlenül haragjának poharában,és gyötrődni fog tűzben és kénben a szent angyalok és a Bárány (Jézus) előtt.." A fenevad bélyege ez a csip lesz. Az antikrisztus fogja kötelezővé tenni az egész világon,mert egy világvezető lesz,a világkormány élén fog állni! Nagyszerű elme lesz,mindent meg fog oldani,de bele fogja vinni a világot a 3. világháborúba,amely Izrael ellen fog irányulni! Felépítteti a 3. zsidó templomot,és be fog ülni,és istennek nevezi magát,és minden fölé rendeli majd magát! Haladunk a világ globalizálása felé,amely megköveteli majd,hogy minden "egyen" legyen. A fenevad képmása szerintem olyan lesz,mint amikor egy diktátor,vagy kommunista vezető plakátját mindenhol kirakták. Ezzel az emberrel lesz tele a világ.. Illetve a televíziónak is nagy szerepe lesz abban,hogy ezt világvezetőt(antikrisztus) felemelje. De el fog bukni, és mindazok vele együtt,akik őt imádták,és szerették,és azok is,akikben benne lesz a bélyegje(RFID). Jézus Krisztusban van egyedüli megmenekülése minden embernek! Ő ment meg titeket a kárhozattól és a világ pusztulásától! Ne forduljatok el Tőle,mert 2000 éve meghalt értünk,mert annyira szeret mindenkit,hogy a halálával az Őbenne hívőket megmentette a pokoltól! Jézus halálával letörte sátán hatalmát,ami a bűneset óta Ádámmal kezdődött,de Jézussal véget ért az átok! Hallgassátok és olvassátok az evangéliumot a Bibliából,mert az az egyetlen út,hogy megtartassatok! Keressétek Istent,és megtaláljátok! Ne hallgassatok a pletykákra,hanem magatok járjatok utána Isten hatalmas tettének,a megváltásnak! Ne hagyjátok,hogy lebeszéljenek róla titeket,hanem inkább tartsátok magatokban,mert most a világban a lelkekért megy a harc!
süti beállítások módosítása