Piackutatás 2007-ben Magyarországon
2008.06.05. 07:38 Forecast Research - www.forecast.hu
Magyarországon 2007-ben 15,5 milliárdot költöttek a cégek piackutatási tevékenységre (2006-ban a vállalatok, szervezetek és politikai pártok 14,5 milliárd forintot költöttek), melyből egyébként mintegy 7,7 milliárd forintos súlyt képvisel az a hat szereplő, akik a PPT alapítói.
A belföldi megbízások döntő súllyal jelentek meg, mintegy 82 százalékot képviseltek, a fogyasztói kutatások aránya pedig 81% volt az összes megbízáson belül. Figyelemre méltó, hogy a hazai megbízások aránya sosem ment 80% alá az elmúlt öt évben, és 2003-ban volt a legnagyobb, 84 százalékkal.
A legnagyobb megbízók, az üzletág motorjai továbbra is a fogyasztási cikkek előállítói, akik a piac 45 százalékát adják. Őket követi a média 17, majd a stratégiai szolgáltatók (gáz, villany, stb.) 13 százalékkal. A közszféra 4 százalékos súlyt képvisel, a B2B kutatások pedig 2%-kal részesednek a tortából.
2 komment
Címkék: trend piackutatás pmsz ppt
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inspector Z 2008.06.09. 12:10:37
Go To France 2008.06.09. 12:23:38