Prediktív elemző szoftver használata a választási kampányban
2008.04.01. 08:01 Forecast Research - www.forecast.hu
Nem sokkal ezelőtt a választási kampányok a választók stratégia nélküli hideg hívásán és a véletlenszerűen osztogatott szórólapokon alapultak. Az egyéni választók adatain alapuló mozgósítás nagyon szűk körű volt és csupán a népesség-nyilvántartás adatain alapult.
2008-tól azonban az USA nagy politikai szervezeteitől kezdve a helyi kampánystratégia alkotókig olyan hatalmas adatbázisokat elemeznek az SPSS Prediktív elemzési megoldásaival, mint a szavazói állományok, választási eredmények, demográfiai adatok. Az intenzív elemzés segítségével a politikai szervezetek megcélozhatják a lehetséges támogatókat, meggyőzhetik a határozatlan szavazókat, valamint aktívabb részvételre biztathatnak.
Az amerikai demokrata párt és Barack Obama az SPSS Inc. vezető prediktív elemzési megoldásait használják a demográfiai és magatartási adatok és vélemények elemzésére és modellezésére, valamint azon szavazók elérésére, akik jelöltjüket a legnagyobb valószínűséggel támogatni fogják, vagy akik ingadoznak a liberális és konzervatív tábor között.
Az SPSS washingtoni székhelyű politikai tanácsadó szolgálata, a Strategic Telemetry stratégiai tanácsadást folytat és a választók hatékony megcélzásával kapcsolatban végez szolgáltatásokat. Ken Starsma, a Startegic Telemetry elnöke 2003-ban alapította a szervezetet, mely az elsők között jár a kampányok high-tech statisztikai modellezésben. „A közérdeklődés a mai választások iránt megemelkedett és a szavazók szeretnének jobban informáltak lenni a jelölésekkel kapcsolatban” mondta Starsma. „Azok a kampányok, amelyek az SPSS prediktív megoldásait használják a bizonytalan szavazók véleményének elemzésében és megcélzásában magasan eredményesebbek az olyan üzenetek megalkotásában, amelyek igazán számítanak a választópolgároknak.”
Az SPSS prediktív elemzési szoftvere a politikai szervezeteknek olyan precíz matematika alapú tudást biztosít, amivel a rendelkezésre álló adatokból kinyert személyes információkból „négyszemközti” kapcsolat alakulhat ki a szavazókkal.
A hírt itt olvashatja angol nyelven.
Szólj hozzá!
Címkék: közvéleménykutatás adatbázis piackutatás politikai véleménykutatás spss algoritmus adatbányászat
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.