
A Weber Shandvick szerint emellett a meghatározó befolyással rendelkező szószólók, az úgynevezett evangelisták szerepe is egyre nagyobb a döntések meghozatalában, és a márkaépítésben. Evangélistának mondható az, aki aktívan fellép egy-egy márka, illetve a vállalat mellett, vagy éppen ellene. Az adatok szerint az összes fogyasztó 45 százaléka tekinthető szószólónak.
Az evangelisták előretörése elsősorban Európára és Ázsiára jellemző, a két kontinensen és a csendes-óceáni térségben több a másokat erőteljesen befolyásolni képes fogyasztó, mint az Egyesült Államokban. Az európai és ázsiai szószólók amerikai társaikhoz képest érzékenyebben reagálnak a környezetvédelmi és társadalmi ügyekre.
A hagyományos és az új média együtt formálja az evangelisták gondolkodását, és az egy-egy ügyről, vállalatról, márkáról vagy termékről alkotott véleményüket sokkal erősebben képes formálni a média, mint a nem evangelisták véleménye - állítja a kutatás.
A fogyasztói szokásokról a KRC Research 583 ausztrál, kínai, német, japán, szingapúri, spanyol, brit és amerikai fogyasztót kérdezett meg tavasszal, a válaszadók a 21 évesnél idősebb korosztályból kerültek ki.
(Forrás: Kreatív Online)
S. Mark 2008.06.09. 11:40:49