A Microsoft 2007-ben olyan szabadalmat jegyeztetett be az USA-ban, mely alapján jövőben megjelenő termékei rémisztő funkciókkal lehetnek felvértezve. A szabadalom lényege, hogy a program figyeli és elemzi a felhasználó számítógépes tevékenységét: elolvassa e-mailjeit és különböző dokumentumait, belehallgat zenéibe, stb. Majd összességében mindezek elemzésével eldönti, hogy milyen reklámmal érdemes megcélozni az adott fogyasztót és meg is jeleníti a felhasználó gépén a hirdetéseket. Ha úgy tetszik, egyfajta
piackutatást végez a program, csak éppen a fogyasztó megkérdezése nem szükséges már. Ha ez a rémkép valóra válik egyszer, az egészen új helyzetet fog teremteni a reklám- és talán a piackutatási szakmában is. Gépi mechanizmusok fogják végezni mindkettőt, az emberi tényezőt lényegében kizárják. A Microsoft ezzel a lépéssel a Google AdSense hirdetési rendszerére kíván válaszolni. Aki azt hiszi, hogy ez csak a beláthatatlan jövő, az jobb, ha tudja: a Google Gmail levelezőrendszere már most is átvizsgálja a felhasználók összes dokumentumát, levelét kulcsszavak után (és még ki tudja, mi után?) kutatva, majd ez alapján jelenít meg reklámokat (egyelőre még csak) az online levelező-felületen.... Brave New World!