A meghasonlott fogyasztó
2008.02.18. 06:04 Forecast Research - www.forecast.hu
Kutatók tapasztalatai szerint a fogyasztó, potenciális vevő inkonzisztens módon nyilatkozik, gondolkozik, s végül dönt egy vásárlási helyzetben, attól függően, hogy környezetéből kiemelten kérdezik, vagy mint magát az akciót végrehajtó személyt figyelik meg. A vásárlói döntés konzisztenciájának vizsgálatára a piackutatók egy kísérleti helyzetet állítottak fel. A kísérlet központjában az a vásárló állt, aki elment egy vásárlási szokásokról szóló fókuszcsoportra, miután párszor már kérdőívvel is megállították. Minden interjúhelyzetben őszintén válaszolt, és legjobb meggyőződése szerint vett részt a csoportmunkában, illetve válaszolt a kérdésekre. Az elmondott vásárlási szokásai és preferenciái azonban messze nem egyeztek meg az adott helyzetben mutatott viselkedésével. A vizsgálat ennek járt utána, megkérdezve az alany barátnőjét, a bolti eladót, s végül klinikai pszichológust is bevontak az ellentmondás feloldásába. A kísérletben egy új kutatási eljárást alkalmaztak, melynek lényege, hogy kontextusában igyekeznek megismerni a vásárlási döntés hátterét. Az akár etnográfiai elemeket is tartalmazó kutatások azt célozzák, hogy a mesterségesen előállított helyzetek (például csoportos interjú) helyett minél inkább tényleges környezetében vizsgálják a fogyasztói választások folyamatát.
(mediainfo.hu)
Szólj hozzá!
Címkék: piackutatás fogyasztói magatartás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.