Lassan megvalósulni látszik az utópisztikusnak tűnő elképzelés, miszerint a fogyasztók magatartását, beállítottságát agyfolyamataik megfigyelése útján is vizsgálhatják majd a piackutatók. Erről már egy korábbi postunkban is beszámoltunk, most itt az újabb hír, melyet a mediainfo.hu közölt nemrég.

Új reklámkutatási módszertanok kifejlesztésére törekszik a Nielsen, ezért nemrégiben befektetett a NeuroFocus kutatócégbe. A NeuroFocus az agyhullámokat vizsgálja, s azok összefüggéseit a reklámokkal és az általuk kifejtette hatásokkal. A Nielsen arra készül, hogy ilyen típusú adatokkal bővítse kutatási eszköztárát.
Az új módszertan az agyhullámok mellett a szemmozgást és a bőr változásait is bevonná a vizsgálatok körébe, és az így kapott információkat a reklámhatékonyság, a márkázás és a csomagolás kutatása során használnák fel.
A NeuroFocus milliszekundumonként vizsgálja a figyelem, a bevonódás és az emlékezés szintjét. A Nielsen éppen ezekre a tudományos eredményekre szeretné felépíteni új kutatási termékeit, illetve a már létezőkbe is integrálná az új eredményeket.