
Együtt olcsóbb
A franchise rendszerben működő kiscégek esetében gyakoribb a professzionális kutatások alkalmazása, együttes megrendelőként ugyanis viszonylag alacsony költséggel tudnak piaci felméréseket készíttetni. Például a Szuperinfó-hálózat több vállalata összevont felmérést készíttetett hirdetési újságjaik olvasottságáról. A kutatás eredményeként cégük számos változtatást hozott hirdetési struktúrájában, hogy jobban meg tudják célozni a felmérés szerint alacsony érdeklődést mutató fiatalokat. A számok nemcsak a változtatásra voltak jók: a felmérés pozitív adatait ügyfélszerzéskor is tudják hasznosítani, hirdetésszervezői munkájukban ugyanis nagy előnyt jelent a független felmérés.
Házi módszerek
Az önálló kiscégekre leginkább az jellemző, hogy házon belül, saját kutatással mérik fel piacukat. Sokak szerint azonban hibás eredményekre is juthatnak az önjelölt piacfelmérők, a kérdések meghatározása és a célcsoport megjelölése során ugyanis könnyen kimaradhatnak olyan szempontok, amik fontosak lehetnek a végeredmény szempontjából. Ugyanakkor az amatőr piackutatások is nyújthatnak némi támpontot a (kis)vállalati döntések meghozatalában, így piacra lépés előtt, illetve egy termék bevezetését megelőzően mindenképpen érdemes körülnézni a piacon. Később aztán, ha a cég kinövi magát, érdemes erre szakosodott piackutató céghez fordulni.