A Gfk Roper Reports a fogyasztói trendeket vizsgálja világszerte, és 1997 óta évente mintegy 30 országban készítik el, 30 ezer, 12 évesnél idősebb korosztály körében végzett személyes interjú eredményét összegezve. A márkaerő (brand power) meghatározására kifejlesztett pontozási rendszer három kulcsváltozóra épül: a márkaismertségre, márkakedveltségre, és a márka iránt bizalomra. 
A felmérés alapján ebben az évben a Sony márka végzett az első helyen, megelőzve több világhírű cég brandjét. A jelentés 15 top márkája között ugyanakkor öt olyan amerikai márkaóriás is szerepel (Coca-Cola, Colgate, McDonald's, Nike és Pepsi), melyeknek márkaereje csökkent az előző évhez képest. A Disney az egyetlen olyan amerikai márka a 15-ös listán, melynek márkaereje nőtt. Az európai és ázsiai márkák előretörését jelzi viszont, hogy az előző évi pontozáshoz képest jelentős márkaerő növekedést mutatott a Sony, a BMW a Honda, a Mercedes-Benz, a Volkswagen, és a Nestlé.
Az idei jelentés figyelmeztetés lehet a hátrébb csúszó márkaóriásoknak, véli Jenifer James, a Gfk Roper Consulting szenior konzulense, mivel helyüket olyan márkák vehetik át, mint az egyre erősödő Google vagy Apple. James hangsúlyozta, hogy amint közvetlenül megadják a fogyasztóknak a lehetőséget a márkákkal kapcsolatos tapasztalataik kifejezésére, ezek a feltörekvő márkák máris jelentős sikereket könyvelnek el.
A GfK Roper Reports Worldwide Power Brands tanulmányának 15-ös listája:
/mediainfo.hu/