Érdekes kutatásról számolt be az mfor.hu, melynek eredményeit a III. Nemzetközi Direkt Marketing Konferencián ismertették. A felmérés során szemkamerás vizsgálattal próbálták felmérni, hogy milyen reklámokat vesznek észre a fogyasztók, és mely üzenetek jutnak el hozzájuk. 
Megfigyelték, hogy a férfiak például leggyakrabban a másik nem hátsóját nézik meg, amelyből arra a következtetésre jutottak, hogy jó reklámüzeneteket lehetne itt elhelyezni. Kiderült, hogy egy átlagos fogyasztó naponta nagyjából ezer-kétezer hirdetéssel találkozik, ebből átlagosan 113 üzenetet vesz észre. A kutatók szerint a nap végén mindössze kettő-négy üzenetre emlékszünk.
A leghatékonyabb direkt marketing eszköz még mindig a szórólap és a prospektus, sokan akár napi 15 percet is eltöltenek ezeknek a lapozgatásával. A leghatékonyabb, ha nagy képeket és kevés szöveget helyeznek el rajtuk. Általánosságban elmondható, hogy a fogyasztók nyitottak az újszerű, szokatlan dolgokra, és a megvilágított, kontrasztos felületek is nagyon hatékonyak. A kreatív megjelenés szintén sokak figyelmét magára vonja. A kutatók szerint csak azzal a hirdetéssel lehet sikert elérni, amellyel meg tudják állítani a fogyasztót, és le tudják lassítani gyors pupillamozgását.
/mfor.hu/
jaq 2008.02.05. 00:00:18
nehéz arra koncentrálni, hogy ne nézz a dekoltázsokra - ezt tapasztaltam. :)