Miért van szükség piackutatásra?
2007.08.09. 10:42 Forecast Research - www.forecast.hu
A ma ipari termelője készletre gyárt és tömegesen, nagyszámú fogyasztó és felhasználó számára, akiket személyesen nem ismer, akikkel nem folytathat beszélgetést szükségleteik tisztázása érdekében, gyakran még azt sem tudja, hány fogyasztót tud majd találni terméke számára. Önmagára hagyatkozva, számára abszolút piaci áttekinthetetlenség uralkodik. Nagy jelentőségű pedig, hogy át tudja tekinteni az értékesítési-stratégiai szempontokat: a terméket ki, hol, mikor, milyen gyakran, hogyan, milyen célra veszi, mennyit, miért vesz - ezekre a kérdésekre feltétlen választ kell szerezni. Ez az értékesítési-stratégiai vállalati tervezés elengedhetetlen előfeltétele.
A mai piac-, marketingkutatások nagy részének az a célja, hogy a vállalkozónak a szükséges piaci áttekintést biztosítsa és számára különösen azokat az információkat szolgáltassa, amelyek lehetővé teszik a piacon található termék értékesítése alakulásának, valamint új termékek várható sikerességének kiszámítását és a vállalkozói kockázat csökkentését.
Szólj hozzá!
Címkék: piackutatás marketingkutatás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.