HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Piackutatás - Kérdezőbiztos akcióban

2007.06.20. 08:01 Forecast Research - www.forecast.hu

Ott talán még nem tartunk, hogy az emberek vizet tesznek forralni, ha kérdezőbiztos közelít, de tagadhatatlanul nem örvendenek túl nagy népszerűségnek. Közülük sokan ezért munkájuk során trükköket alkalmaznak. Ami nem mindig működik, derül ki egy blogger sztorijából…

„Szombat délután, gyerekaltatás. Felzúg a kaputelefon.
- Jó napot kívánok, a mittudomén káefté kérdezőbiztosa vagyok. Kérem segítse a munkámat és válaszoljon egy pár kérdésre. Nem is zavarnám, gyors lesz, jó így kaputelefonon keresztül is.
- Most nem az igazi, egyébként hány kérdés?
- Kettő.
- Kettő? Akkor mehet. Mondja a 2 kérdést!
- Dohányzik-e, ha igen: milyen márkát szív és mennyi idős.
- Nem, semmilyet, 33. Bár ez 3 kérdés volt, örülök, hogy segíthettem.
- Várjon, előbb azt kell megtudnom, hogy hányan laknak a lakásban.
- 4-en, de ez már eddig 4 kérdés.
- És a 18 és 64 év közöttiek hogy hányan laknak a lakásban?
- Ketten.
-És mi a keresztnevük?
Megmondom.
- Várjon, nekem most a nejével kell beszélnem.
- Menj a picsába!

Ti is rühellitek, ha hazugsággal csikarnak ki tőletek szívességet, aztán nincs megállás, ugye?”
Forrás: http://varanusz.blogspot.com/2007/03/buta-buta-krdezbiztos.html

7 komment

Címkék: közvéleménykutatás piackutatás kérdőív kérdezőbiztos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azabu 2007.06.20. 08:38:49

szia!

szeretném megkérdezni, hogy naptárat hogyan hoztál létre, mint oldaldobozt? mindennel próbálkoztam, de nem tudtam létrehozni!

válaszodat köszönöm!

Azabu voltam

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2007.06.20. 17:38:32

Szia,

Megjelenítés/Oldaldobozok menü, a középen lévő Keltetőből kiválasztani a Naptár dobozt (+ jelre kattintva, majd egérrel a helyére húzva). A részleteket ezután már a Naptár dobozon belül lehet állítani.

Mittudomén Kft 2008.04.29. 23:19:55

Szia Kedves "Menj a picsába"!
Szeretnék hozzászólni a témához, ezért most hozzászólok.
Sajnos a kérdezőbiztosok munkája nem egyszerű, pont az olyan emberek miatt, mint Te.
Ha egy kis segíteni vágyás lenne a hasonló emberekben, akkor nem kéne trükkökkel élniük a kérdezőknek.
Vannak országok, ahol büszkék arra az emberek, hogy egy kérdezőbiztos megkereste őket azzal a kéréssel, hogy egy adott témában mondja el a véleményét. Sajnos Mi magyarok csak a wc-n vagy egy kocsmában hangoztatjuk a véleményünket és közben azok kesergünk, hogy senki nem kíváncsi rá. Ha valakit meglátogat egy kérdezőbiztos, akkor azt azért teszi, mert ezt mondták nekik. Ezzel keresik a pénzüket. Ha egy kicsi időt is rászánnának az emberek, hogy részt vegyenek egy kutatásban, nem törne le egy ujjuk sem. De valószínüleg Te minden embertársadhoz így viszonyulsz. Ugyanis, amikor egy arrogáns bunkó egy "menj a picsába"-val küldi azt az embert, aki ebből él, akkor az a kérdezőbiztosban nagyon nagy sebeket ejt. És ez neked eszedbe se jut. Szeretném egyszer végig nézni, hogy az ilyen hozzáállású emberrel ugyanígy bánnak. Bár már az is eszembe jutott, hogy az ilyen embert verték az elemi alsó tagozatában a tőle nagyobb gyerekek és azokon az embereken töltik ezt ki, akik rá vannak szorulva az ilyen munkákra.
De ők tisztességesen végzik a munkájukat. Ha engem megkérdeznek nem sajnálok egy kis időt arra, hogy segítsem a munkáját. Sőt még egy pohár vízzel is megkínálom. De persze ez egyénfüggő.

petimi · https://www.styledthemes.com 2010.03.02. 12:35:15

Hallottatok már Internetes kérdezőbiztosi állásokról. A HUNUK angliai magyarok közösségi oldalán sok embert találtam akik dolgoznak piackutató cégeknek, többet között a m.o.-i irodával is rendelkező IPSOS is felkerült.
Itt a teljes cikk ha erdekel valakit a lehetőség.
hunuk.com/munka-otthonrol-a-laptopodrol-kiprobaltuk/

mylifemersi 2010.08.29. 19:16:58

Valaki nemtud segíteni?? Hogyan lehet bekerűlni egy ilyen céghez?? mert azt mondják nagyon nehéz és igaz én már vagy 2 hónapja probálkozok,de nekem itt heves megyében kéne,de itt nagyon megvan halva a munka mindenhol!!! :(:(

Instruktor 2 2010.08.31. 13:30:54

Szia Merci

Javasolnám, hogy küldjél önéletrajzokat a cégeknek. Ők továbbítják az instruktornak. Ha szerencséd van szüksége van kérdezőbiztosra és jelentkezik. Esetleg próbálj megtudni telefonszámokat hozzájuk. Én is szívesen veszem ha telefonon keresnek meg.
Dia.Farkashazy@nielsen.com ide máris tudsz egyet küldeni.
Sok sikert Judit

Instruktor 2 2010.08.31. 13:42:42

Az a baj, hogy az akinek azt mondták telefonba, hogy csak pár kérdés ő már soha nem fog válaszolni.
Ha a kérdező biztos azt mondta volna, hogy egy pár perc, de nagy segítség lenne akkor lehet, hogy válaszoltak volna neki végig és nem kerül ilyen kellemetlen helyzetbe.
Én az elsők között mondom el az új kérdezőknek........ tessék elmondani mennyi ideig tart tegyétek hozzá, hogy ti gyorsan kérdeztek ő gyorsan válaszol és akkor semmivel nem lesz több. Így azoknál akiknél a dilema csak az idő miatt van nem érzik úgy hogy átvágták. Sajnos egy utána lévő kérdezőt hoz kellemetlen helyzetbe, mert erre hivatkozva már legközelebb nem válaszol. Ezt is tudomásul kell venni. De nem mentség valóban az alpári viselkedésre, hogy a kérdező tükrözött, hogy válaszadásra bírja. Én bízom benne, hogy mindig lesznek jó szándékú emberek akik elfogadják, hogy vannak akik ezzel keresik a pénzüket és örülnek, hogy elmondhatják véleményüket. Ha pedig csúnya elutasítással találkoznak a legnagyobb és elgondolkodtató amit tehetnek, hogy további szép napot kíván mosolyogva és csak magába mondja ami kijönne akkor belőle. :-) hiszen muszáj tovább menni és nem szabad felhergelni magát! n mindig azt mondom Moldova György írhatna a kérdezőbiztosok történetéből egy jó vastag könyvet.
süti beállítások módosítása