Piackutatás - Plazma, LCD és egyéb nagyképűek
2007.05.29. 08:00 Forecast Research - www.forecast.hu
Legkedvezőbb a helyzet az Egyesült Királyságban és Írországban a nagyképernyős
technológia terjedésének szempontjából. Az Egyesült Királyságban a nagyképernyős készülékek részesedése 45 százalék, míg Írországban a háztartások 38 százaléka birtokol ilyet. Hollandia és Luxemburg következik, 30 és 28 százalékkal. Olaszországban,
Belgiumban, Ausztriában és a skandináv országokban is elterjedt a technológia, itt 20 százalékos vagy annál magasabb a nagyképernyős televíziók használatának aránya.
Az új tagországok adatai messze elmaradnak az EU átlagtól, amely 20 százalék (ez úgy értendő, hogy a kizárólag nagyképernyős tv-készülékkel rendelkező háztartások aránya 5 százalék, míg a háztartások 15 százaléka nagyképernyős és hagyományos készülékkel is rendelkezik). Legalacsonyabb az arány Magyarországon (4 százalék), Görögországban (5 százalék) és Máltán (6 százalék), ahol a háztartások igen csekély hányada rendelkezik nagyképernyős televízióval.
A plazma, illetve LCD technológiával készülő nagyképernyős televíziók fogyasztói ára eddig évente cca. 20-30 százalékkal mérséklődött és ez a tendencia folytatódni látszik a következő években is. A technológia egyre szélesebb rétegek számára lesz elérhető, így várhatóan 5-8 év múlva már magyarországon is jelentős részesedéssel fognak bírni ezek a készülékek, 10-15 éves távlatban pedig teljesen átvehetik a jelenleg még domináns piaci pozícióval rendelkező, elavult készülékek helyét a háztartásokban.
/Adatok: Eurobarometer/
Szólj hozzá!
Címkék: trend piackutatás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.