Célcsoportot téveszt számos alkoholmárka
2007.05.07. 08:47 Forecast Research - www.forecast.hu
„A Datamonitor jelentése szerint az alkoholtartalmú italokat gyártók továbbra is a fiatal felnőtteket tekintik legkívánatosabb célcsoportjuknak, noha a 25-44 év közöttiek adják az európai italozó lakosság 42%-át. Ráadásul ennek a rétegnek egyre nagyobb a vásárlóereje, és kész nagyobb összeget is áldozni minőségi termékekre.
A kutatócég hozzátette, megállapításai különösen meglepőek, mivel az alkoholfogyasztás az Egyesült Államokban és Európa-szerte is folyamatosan csökken. Éppen ezért nagy hiba egy ilyen jelentős potenciális fogyasztói réteg mellőzése.
Matt Adams, a cég piackutatója és a tanulmány szerzője elmondta: "Összességében Európában és az Egyesült Államokban is csökken az elfogyasztott szeszesitalok mennyisége. Miközben a fiatalok olykor mértéktelen ivászata valamennyire ellensúlyozza a forgalom visszaesését, a trend továbbra is folytatódik. Ilyen körülmények között a "középkorú" csoport szem elől tévesztése néhány piaci szereplő bukását eredményezheti."
Az európai középkorú réteg több mint 60%-a úgy érzi, a legtöbb reklám a fiatal felnőtteket célozza meg, miközben egyharmaduk szívesen látna olyan hirdetéseket, amelyekben a saját életkoruknak megfelelő karakter jelenik meg.
Az elemzők úgy vélik, az alkoholtartalmú italok gyártói "nem veszik észre a tényeket". A Datamonitor szerint ugyanis marketingkampányaik nem a fogyasztói értékekre és attitűdökre koncentrálnak, és vesztükre nem látják meg a potenciális bevételi forrást, amelyet a középkorúak csoportja képvisel.”
/Forrás: mediainfo.hu/
1 komment
Címkék: piackutatás fmcg célcsoport szegmentáció vásárlóerő
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
VargaBalint · http://vargabor.blogter.hu 2007.05.07. 17:30:23