PMSZ életműdíj a piackutatás megteremtéséért
2007.05.03. 22:21 Forecast Research - www.forecast.hu
Dr. Hoffmann Istvánné és Dr. Szabó László ahhoz a korosztályhoz tartoznak, amelynek a tagjai a hatvanas években – a megújulni készülő szocializmus idején – elsőkként ismerték fel, tanulták meg és tanították a marketing és a piackutatás elemeit, képviselték annak fontosságát, hogy a lakossági fogyasztási igények kielégítése a lakossági jólét alapja.
Mindketten itthon és külföldön gyűjtötték össze azt a tudásanyagot, amire alapozva – a nem igazán piacbarát körülmények között – úttörő módon álltak ki a marketing és a piackutatás szükségessége mellett, és gyakorlati munkájukkal bizonyították a szakma eredményeinek hasznosságát. Szakemberek nemzedékeit tanították meg az egyetemi alapképzés és továbbképzés keretein belül egy másmilyen, „piacosabb” gondolkodásra. Saját kutatómunkájukkal bizonyították, hogy a szakszerűen összegyűjtött és elemzett információk alapján megalapozottabb, hatékonyabb döntések hozhatóak.
Hoffmann professzor asszony főállású egyetemi oktatóként, több szakkönyv szerzőjeként és kutatásvezetőként dolgozott, dolgozik a „Közgázon” a piackutató szakmáért. Szabó professzor úr 1967-ben alapító igazgatója volt az akkoriban egyedüliként üzleti megbízásokból működő Országos Piackutató Intézetnek, s emellett egyetemi oktatóként működött, létrehozta a Marketing-Piackutatás című szakmai-tudományos folyóiratot, s ő volt az első átfogó, hazai piackutatási szakkönyvek szerzője.
Az ünnepélyes alkalomból megemlékeztek a néhai dr. Szecskő Tamásról, aki a Tömegkommunikációs Kutatóközpont, majd a Magyar Közvélemény-kutató Intézet igazgatójaként a hatvanas évek végétől kiemelkedő érdemeket szerzett az empirikus társadalomkutatás, konkrétan a média- és közvélemény-kutatás újbóli meghonosítása terén.
Az életműdíjak átadására a PMSZ jubileumi konferenciája első napjának estéjén, 2007. április 19-én, 19.00 órakor került sor a WAX központban. A PMSZ életműdíjakat Hann Endre, a PMSZ elnöke adta át.
/Forrás: PMSZ/
Szólj hozzá!
Címkék: piackutatás pmsz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.