HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Piackutatás Hírek

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (101) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (954) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (351) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Amazon Kindle, a gondolkodó emberek „tabletje”

2011.11.07. 04:41 Forecast Research - www.forecast.hu

A piackutatás szexi. A Kindle is! Hogy jön össze ez a kettő? Mindjárt elmondom. Néhány hete boldog és elégedett tulajdonosa lettem ennek a nagyszerű kütyünek. Le vagyok nyűgözve a tudásától, funkcióitól, könnyű kezelhetőségétől és mindenek előtt a feelingtől – nagyon rég nem volt a kezemben olyan high-tech eszköz, ami ennyire megfogott volna (sem az okostelefon, sem a tablet nem hoz lázba, nem tudnám megmondani, miért). Aki nem tudná, a Kindle nem tablet - ezért az idézőjel a címben -, ez e-könyv olvasó! Tableten tartalmat fogyasztanak, ezen pedig olvasnak. Könyvet, újságot, ilyesfélét. Más ez. Mint az ántivilágban. Olyan régi világi sármja van az egésznek, csak éppen csúcstechnológia szolgáltatja az élményt. A tabletek alkalmatlanok hosszabb írások (pl. több száz oldalas könyvek) elolvasására, mert erős háttérvilágításukkal igencsak meggyötrik a szemet, megerősített felhasználói tapasztalatok alapján könnyezés, szemfájás, szemszúrás a vége, már néhány tíz oldal után. A Kindle-nek nincs aktív háttérvilágítása, un. e-ink technológiával működik, nem fárasztja jobban a szemet, mint egy nyomtatott könyv olvasása. Egy Kindle kb. úgy viszonyul egy tablethez, mint egy fekete-fehér dokumentumfilm egy szép színes, szagos, 3D-s trash-reality-hez. Elmélyültség vs. mohó tartalomhabzsolás. Nem mindenkinek való. Kb. 3500 könyv fér el a belső tárhelyén... Könnyű, kicsi, praktikus. Szexi!

Én a 3G-s (Kindle 3 keyboard) verziót vettem, ezzel netezni is lehet mellékesen (de a fő funkció hangsúlyozottan nem ez!). A világ 100 országában (Európában gyakorlatilag mindenhol) teljesen ingyenes a netezés! Ja, jól olvasod, totál ingyen van. Az adatforgalmi díjat az Amazon állja, a netet pedig a Vodafone szolgáltatja minden országban. A korlátlan netezés elvileg addig biztosított, amíg a készülék működik, létezik, szét nem esik. Elég csecse, nem? Van benne WiFi is, ahol elérhető, ott azon keresztül megy a net, ahol nincs ilyen, ott 3G-re vált. Ezzel nincs olyan, hogy pl. nyáron a horvát/spanyol/görög tengerparton vagy roomingolsz súlyos tízezrekért vagy helyi szolgáltató sim kártyája után szaladgálsz (az aktiválás pedig vagy sikerül, vagy nem). Előveszed a Kindle-t és (sokat) olvasol, (kicsit) netezel. Cool. Az is igaz, hogy ezt az eszközt nem internetezésre tervezték, ebből a szempontból nem veszi fel a versenyt a tabletekkel. Jóval lassabb, csak fekete-fehér (szürkeárnyalatos) megjelenítésre képes, nem lehet videót nézni rajta, nem támogatja a többablakos böngészést. (Valamint az újabb verziókban - Kindle 4 - már nincs is korlátlan netezés 3G-n keresztül! WiFi-n keresztül azon is megy.) Arra viszont tökéletesen megfelel, hogy egy könyv olvasása közben pihenésképpen néhány pillantást vessen az ember a hírekre, időjárási előrejelzésre, megnézze az emaileket, ilyesmik. És persze olyat tud, amit egy tablet sem: kényelmes rajta elolvasni egy 500 oldalas könyvet. Tartalom pedig van bőséggel, magyar nyelven is (több ezer könyv tölthető le magyarul – szépirodalomtól, versektől kezdve, a szakácskönyveken át, a lektűrig, Sci-Fi-ig, stb. – copyright kérdésekkel most nem foglalkozom, ezt majd mindenki megbeszéli saját magával, mindenesetre az vesse az első követ, aki még soha nem töltött le könyvet pdf-ben...), az angol nyelvű kínálat pedig olyan hatalmas, hogy gyakorlatilag áttekinthetetlen, könyvek, magazinok, rövidebb cikkek is hozzáférhetők az Amazonon, szinte bármilyen szakterületen, nem is drágán.

Sokan és sokat írtak a Kindle-ről az utóbbi időben, felkapott lett a téma, pedig a Kindle-t Magyarországon nem is forgalmazzák, csak az USA-ból (Amazon) lehet megrendelni. (Kütyü témában kutató cégek: szíveskedjetek ezentúl az okostelefonok, tabletek mellett a Kindle elterjedtségét is mérni, ha ugyan mérhető – tízezres nagyságrendben került már állítólag az országba...de ez nem biztos. Kellene egy Kindle kutatás!) Szerintem a legjobb írás ebben a témában az Indexen jelent meg nemrég (Az Amazon az új Apple), ezzel viszont Doransky nagyon nem értett egyet (Az Amazon lenne az új Apple?); Doransky nagyon jókat ír szinte mindig, mindenről, de ezt most csúnyán benézte, úgy gondolom. Aki nem fogott kézbe Kindle-t, nem tapogatta, nem szagolta, nem olvasott el rajta néhány könyvet, az nem értheti. Ezt nem lehet kívülállóként, pusztán számok alapján megítélni, a Kindle egyfajta életérzés is, amely vírusként terjed! Az Index cikk nagyon jól leírja mellesleg, hogy miért zseniális az Amazon üzleti modellje, ebbe most nem mennék bele. Ha lehetne fogadni, én bizony az Amazonra tolnám a zsetonokat, nem az Apple-re – van benne sztori, ahogy mondani szokták.

(További érdekes linkek: Pollner írása a Kindle-ről; a legnagyobb magyar Kindle fórum)

Így a poszt vége felé illene már átkötni a témát valahogy a piackutatáshoz is...:-)) Szóval, netezés közben – egy kicsit azt is kell azért – megnéztem az oldalunkat, a PH-t. Nem rossz, de... Kell majd egy Kindle-re optimalizált változat is belőle! Van ennek értelme? Nincs. Van annyi Kindle tulaj, aki...? Nincs. Üzletileg racionális? Nem. Lesz mégis, mindezek ellenére a Piackutatás Hírek oldalnak Kindle-re optimalizált változata? YESSSSSSS!!!!!! :-) De akkor miért? Csak. Vannak, amikor a racionális válaszok nem válaszok. Azért.
Lehet, hogy elég lesz egy mobil eszközökre optimalizált verzió, ami jól olvasható majd Kindle-en is, de lehet, hogy egy mobil verzió mellett külön csinálunk egy Kindle-re szánt változatot is – ezt még nem tudom, majd a programozó szakértő urak eldöntik. Azt már tudom, hogy ebben a verzióban (vagy ezekben a verziókban) nem a teljes oldal, hanem csak a Hírfolyam új, Bővített nézete lesz majd olvasható, böngészhető. Mikor? Amikor oda jutunk... Még nagyon sok fejleszteni való van az oldalon, de ezt lehet, hogy előre hozzuk. Ha kész, meg fogom írni, itt a blogon. Még nem vagyunk lemaradva a mobil vonatról...
Addig is áramtalanítsátok otthon a TV-t (csak azért ne dobjátok még ki, mert akkor hogy néznétek vízilabdát és profiboxot?:-), és olvassatok minél több könyvet – naná, hogy Kindle-en!

Címkék: kindle piackutatás hírek