HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Piackutatás Hírek

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (101) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (954) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (351) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A 10 legnagyobb bevásárlóközpont a világon

2011.10.13. 14:43 Forecast Research - www.forecast.hu

Nemrég készített kutatást a GfK Hungária a magyar bevásárlóközpontokról (a hírt megtalálod a Piackutatás Hírek oldal archívumában, 2011-09-27). Ennek apropóján utánajártunk, hogy a világban hol találhatók a legnagyobb shopping mall-ok. Íme az eredmény, vásárlás függőknek különösen ajánljuk figyelmébe:-)

A világ legnagyobb bevásárlóközpontjainak rangsora a létesítmények "bruttó bérelhető területének" nagyságán alapul (teljes alapterületük ennél jóval nagyobb!). Ez a szám az alapja ugyanis az ingatlan jövedelemtermelő képességének (kiskereskedelem, vendéglátás, szórakoztatás). Ázsiában, ahol a föld olcsó, és a munkaerő-költségek alacsonyak, jöttek létre a legnagyobb bevásárlóközpontok. Csak két olyan bevásárlóközpont került be a top 10-be, mely Ázsián kívül található.

10. Siam Paragon (300.000 m²)

A Siam Paragon (Bangkok) egyik a legnagyobb bevásárlóközpontok közül Thaiföldön. Csak a közeli CentralWorld nagyobb. Megtalálható benne számos speciális üzlet és étterem, egy multiplex mozi, a Siam Ocean World akvárium, a thai Művészeti Galéria és egy opera hangversenyterem. Van benne egy nagy bowling- és egy karaoke centrum is.

9. Berjaya Times Square (320.000 m²)

Kuala Lumpurban épült a Berjaya Times Square, mely egy ikertorony-komplexum; bevásárlóközpont és két ötcsillagos szálloda található benne. 700.000 m² teljes felépített alapterületével jelenleg az ötödik legnagyobb épület a világon. A bevásárlóközpont több mint 1.000 kiskereskedelmi egységet, 65 élelmiszer üzletet és különféle szórakoztató látványosságokat foglal magában, mint például Ázsia legnagyobb fedett vidámparkja, a Cosmo World és Malajzia legelső IMAX 2D és 3D filmszínháza, melyek a 10. emeleten kaptak helyet.

8. Istanbul Cevahir (322.000 m²)

Isztambul európai oldalán található a török Cevahir Bevásárló- és Szórakoztató Központ, mely 2005-ben nyitotta meg kapuit. Ez a legnagyobb bevásárlóközpont Európában. Található benne 343 üzlet, 34 gyorsétterem és 14 exkluzív étterem. További létesítmények: nagy színpad rendezvényeknek, 12 mozi, bowling terem, hullámvasút és számos más szórakozási lehetőség.

7. SM Megamall (334.000 m²)

1991-ben nyitotta meg kapuit Manilában az SM Megamall, mely az egyik legnagyobb bevásárlóközpont a Fülöp-szigeteken. A bevásárlóközpont naponta 800.000 embert vonz, míg a maximális befogadóképessége 4 millió fő! A bevásárlóközpontnak két fő épülete van. Az „A” épületben mozik, bowling pályák, éttermek találhatók, míg a „B” épületben kiskereskedelmi egységek. A két fő épületet összekötő részben számos étterem kapott helyet.

6. West Edmonton Mall (350.000 m²)

A kanadai West Edmonton Mall 1981-től 2004-ig a legnagyobb bevásárlóközpont volt a világon, és jelenleg is a legnagyobb bevásárlóközpont az amerikai kontinensen. 800 üzlet mellett megtalálható benne a világ legnagyobb fedett vidámparkja, a világ legnagyobb fedett élményfürdője, és az Ice Palace (lekicsinyített változata egy NHL szabályoknak megfelelő jégpályának). Egyéb látnivalók közé tartozik egy 18-lyukú minigolf pálya, mozi és bowlingpálya.

5. Dubai Mall (350.000 m²)

A Dubai Mall a Burj Khalifa komplexum részét képzi, a legmagasabb mesterséges szerkezet, amit valaha építettek. Teljes alapterületét tekintve, mely több, mint 1.1 millió négyzetméter (ez megegyezik 50 futballpálya területével), a Dubai Mall lenne a legnagyobb bevásárlóközpont a világon; ha csak a bérelhető alapterületet vesszük figyelembe, akkor körülbelül akkora, mint a West Edmonton Mall. A bevásárlóközpontban található több, mint 1200 üzlet, beleértve a világ legnagyobb édességboltját, egy jégpálya, egy SEGA játékcentrum (3D-s bowling játék), egy 5 csillagos luxusszálloda, 22 mozi, valamint 120 étterem és kávézó. Plusz a bevásárlóközpontban van az egyik legnagyobb akvárium a világon.

4. SM Mall of Asia (390.000 m²)

Az SM Mall of Asia Manilában, a Fülöp-szigeteken nyílt meg 2006-ban, négy épületet foglal magában, melyek egymással összeköttetésben állnak. Találhatunk benne egy 20 férőhelyes villamost, ami a vásárlókat szállítja körben a bevásárlóközpontban. A bevásárlóközpont egyik fő nevezetessége egy IMAX filmszínház, ahol a világ egyik legnagyobb 3D-s kivetítője működik. Van még itt egy olimpiai méretű jégpálya is, mely egyaránt alkalmas szabadidős és versenyszintű műkorcsolyázásra, valamint a jégkorongozásra.

3. CentralWorld (430.000 m²)

1990-ben nyitott a nyolc emeletes CentralWorld, mely a legnagyobb bevásárlóközpont Thaiföldön. Önmagát a középosztály bevásárlóközpontjaként pozícionálja, szemben a felső tízezret megcélzó Siam Paragonnal. 2010. május 19-én a CentralWorld-öt kormányellenes tüntetők felgyújtották. A tűz két napig tombolt, és a Zen áruházrész összeomlott a tűzben. A bevásárló komplexum 2010. szeptember 28-án nyílt meg újra.

2. Golden Resources Mall (557.000 m²)

A kínai Golden Resources Mall volt a világ legnagyobb bevásárlóközpontja 2004-2005 között. Bár a fejlesztők eredetileg úgy becsülték, hogy a plázában egy nap alatt 50.000 vásárló fordul majd meg, 2004-óta a tényleges szám ennél jóval kisebb. Az egyik probléma az, hogy az árak a legtöbb árucikk esetében jóval meghaladják az átlagos kínai lakosság vásárlóerejét. Egy másik akadály a nehéz megközelíthetőség a külföldi vásárlók számára, mivel a bevásárlóközpont Peking centrumán kívül helyezkedik el.

1. New South China Mall (600.000 m²)

A kínai New South China Mall a legnagyobb bevásárlóközpont a világon, a bruttó bérbe adható terület nagyságát tekintve. A bevásárlóközpont hét zónából áll, modellezve a nagyvárosok elrendezését. Megtalálható benne a párizsi diadalív másolata csatornával, gondolákkal, valamint egy fedett-nyitott hullámvasút is... Ugyanakkor a 2005-ös nyitás óta a pláza súlyos bérlőhiánytól szenved. Sok az üresen maradt üzlethelyiség, a boltok több mint 99%-a üres! Az egyetlen forgalmas terület a bevásárlóközpontban a bejárat közelében van, ahol több gyorsétterem-lánc található. Gúnynevén ez a legnagyobb szellem-bevásárlóközpont a világon...


(Összehasonlításként a magyarországi plázák adatai itt tekinthetők meg.)

Címkék: érdekesség bevásárlóközpont