...a kérdőív elfér egy söralátéten. (És: minden kérdőívhez járna egy ingyen sör. Fűzzük még tovább: a kutatások a sörözőkben zajlanának – belga piackutatókat akarok!!!!!!)
...a DIY (do-it-yourself = csináld magad) nem egy piackutatási módszer, hanem egy vibrátor márka.
...a közösségromboló közösségi médiát senki nem akarja kutatásra használni, hanem arra, amire való: börtönbe zárt gonosztevőknek kell egész nap rajta lógni.
...a szociológusok piacot kutatnak, a pszichológusok fókuszcsoportokat moderálnak, a marketingesek pedig nagyszerű termékeket fejlesztenek az előző két csoport tanácsai alapján; második opció: nem léteznek sem szociológusok, sem pszichológusok, sem marketingesek – és láss csodát: a világ így is működik; harmadik opció: létezik mindhárom csoport, uránbányában dolgoznak vájárként (büntetésből egymás mellett).
...a polgárok saját maguk megszervezik a fókuszcsoportokat, valaki közülük lemoderálja, kielemzi, majd az eredményekkel bekopogtat valamelyik piackutató ügynökséghez.
...a piackutatók presztízse legalább 2 bázisponttal magasabb, mint az utcaseprőké.
...választások előtt 10 cég nem 10 féle eredményt publikál és a mért értékek nem térnek el 15-20 százalékkal a valós eredményektől.
...a kutatási tendereket nem a beszerzők bírálják el, hanem olyanok, akik legalább kétszer már láttak kutatási anyagot és találkoztak élő piackutatóval is (ez így talán túl nagy elvárás, úgyhogy az utóbbi feltételt módosítsuk úgy, hogy találkoztak már élő VAGY kipreparált piackutatóval).
...az ügyféloldali piackutató nem legyint dühösen és nem vonogatja a vállát, mikor felhívják a figyelmét arra, hogy a tendergyőztes az önköltségi ár feléért vállalta el a munkát.
...a marketinges portálok kutatási vonatkozású anyagai nem 99,5%-ban céges sajtóközleményekből állnak.
...az online kutató cégek kegyetlenül kipicsázzák maguk közül azt, aki évek óta csak DM panelen kutat, a normális ár feléért; ugyanebben a sorsban osztoznak azok a megbízók is, akik évek óta csak ilyen céggel dolgoztatnak, mondván „ez ugyanolyan jó – csak olcsóbb”.
...két szakmai szervezet helyett csak egy van, mely nem azzal foglalkozik, hogyan szorítsa ki a piacról a kisebb cégeket, hanem azzal, hogyan lehetne őket integrálni.
szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2011.03.31. 19:23:19