Ez a 2009-es év első postja, legelőször is BUÉK minden blog olvasónak, piackutatóknak, marketingeseknek és mindenki másnak. Legjobb lesz, ha az új évet azonnal egy kis visszatekintéssel kezdjük:-) Összeszedtük a 2008-as év valamilyen szempontból legemlékezetesebb postjait a Piackutatás blogon. Ez azoknak az új olvasóknak is segítségére lesz, akik ebben az évben fognak hozzánk csatlakozni és nem akarják az összes postot átbogarászni. Íme egy válogatás, szerintünk ez volt a „Best of 2008”:
Ember a számok mögött - Pintér Róbert
Pintér Róbert a Szonda Ipsos online stratégiai igazgatója, mellesleg több blog szerzője is. Ezúttal bloggerként mutatkozik be az olvasóknak.
Egy pókerarcú piackutató – interjú Klenovszki Jánossal
Érdekes beszélgetés Klenovszki Jánossal, az NRC ügyvezetőjével. Szakmáról, magánéletről, pókerról, szépirodalomról...
Az online kutatások untatják a résztvevőket és károsan befolyásolják az adatminőséget
BrandRepublic cikk magyar átirata. A hozzászólásokban profi kutatók nyilvánítanak véleményt, Klenovszki János (NRC), Pintér Róbert (Szonda-Ipsos), Barcza Enikő (Kutatócentrum),...
Kérhet-e nevet, címet, telefonszámot a kérdezőbiztos?
Mennyire jogszerű a piac- és közvéleménykutató cégek azon magatartása, miszerint a megkérdezett személyektől elkérik egyéb azonosító adataikat is? Aggódó állampolgárok, kontra munkájukat végző piackutatók.
(30 perces meghallgatható mp3 hanganyaggal)
Online piackutatás: „puha műanyagból autót készíteni”
Egy Business Week cikk boncolgatása. A cikk szerint online felmérésekből messzemenő következtetéseket levonni olyan, mint „puha műanyagból autót készíteni”. A post után heves vita a hozzászólásokban.
12 megatrend, mely gyökeresen átformálja a piackutatást
Milyen lesz a piackutatás 20-30 év múlva? Jövőbeli tendenciák, sötét felhők a piackutató szakma egén.
Mi a mém? Mi a memetikai marketing?
Aki nem tudja, nézze meg ezt a videóanyagot és garantáltan meg fogja érteni.
(Videóval)
Elindult a Piackutatás blog hírlevele!
Hasznos információk a blog hírleveléről, feliratkozási lehetőségről, a feliratkozóknak nyújtott előnyökről. Jövőbeli feliratkozók is innen tájékozódhatnak.
Beszélsz vagy megfigyelünk?! (A piackutatás jövőbeli irányvonalai)
Egy vízió arról, hogy a piackutatás elmúlt évtizedei a fogyasztók MEGKÉRDEZÉSÉRŐL szóltak, a következő évtizedek pedig nagy valószínűséggel a fogyasztók MEGFIGYELÉSÉRŐL fognak szólni. Digitális etnográfia, neuromarketing, RFID-chipek, szemkamerás vizsgálat, shopper-kutatás, próbavásárlás (mystery shopping) és egyéb nyalánkságok.
A PMSZ nyílt válaszlevele a Magyar Hírlap cikkel kapcsolatban
Botrány, botrány, botrány. Avagy egy Magyar Hírlap cikk utóélete.
Coca-Cola-effektus
Ha a Pepsi ízlik jobban, akkor miért iszunk mégis Coca-Colát? Tudományos magyarázattal.
Botrány a SzondaPhone-nál
A Hír-Tv beszámolója alapján. Mindenki döntse el, kinek van igaza. Mi leközöltük...
(Videóval)
PMSZ, PPT – egy szakma, két szövetség
Marakodnak a piackutatók. A PPT elitista módon megpróbálja monopolizálni a minőségi piackutatást, a PMSZ szerint viszont egy néhány multiból álló szervezet még nem az egész kutatói szakma... Boksz!
Őszintén az online piackutatásról
Viharos utóéletű post az online kutatás hátrányairól. Rekord hosszúságú hozzászólások és késhegyig menő vita. Csak erős idegzetű piackutató szakértőknek!
Kinter Oszkár, Szabó Erika (Tilda) és a többiek...
Egy kis bulvár, némi piackutatási vonatkozással:-) Félmeztelen fényképpel:-)))
Piackutatás, piackutatók, vélemények...
Kedvenc postom. Rövid vélemények profi piackutatóktól a szakmáról. Igen tanulságos!
Super Bowl 2008 – ha jó a reklám, nem kapcsol el a néző (II.)
Szeretnéd tudni, milyenek azok a reklámfilmek, melyekről mindössze a TV nézők kevesebb, mint egy (!) százaléka kapcsolt el az USA-ban? Itt megnézheted! Super Bowl reklámfilmek II. rész
(Videóval)
Super Bowl 2008 – ha jó a reklám, nem kapcsol el a néző
Szeretnéd tudni, milyenek azok a reklámfilmek, melyekről mindössze a TV nézők kevesebb, mint egy (!) százaléka kapcsolt el az USA-ban? Itt megnézheted! Super Bowl reklámfilmek I. rész
(Videóval)