Kinter Oszkár, Szabó Erika (Tilda) és a többiek...
2008.03.25. 07:08 Forecast Research - www.forecast.hu
A kutatás szerint a nők körében főként a televízióban feltűnő bulvárhírek szereplői, míg a férfiak körében a gazdasági élet hírességei a legismertebbek. A nők a férfiaknál nagyobb arányban néznek szórakoztató és beszélgető-műsorokat a tévében, és a bulvárhírek olvasottsága is magasabb a körükben. Jobban kedvelik a kulturális témájú, a divattal, sztárok és híres emberek életével foglalkozó műsorokat, míg a gazdasági és politikai műsorok kisebb arányban kötik le őket. A nők a nem csupán tájékozottabbak a kereskedelmi tévécsatornák szórakoztató showműsorainak szereplői felől, hanem figyelemmel kísérik a tehetségkutató műsorok résztvevőinek magánéletéről szóló bulvárhíreket is.
A férfiak figyelmének középpontjában a gazdaság és a sport áll. Így a férfiak által szélesebb körben ismert közéleti szereplők listáján is vállalkozók és a gazdasági élet prominens személyiségei és sportolók szerepelnek.
Felettébb negatív véleménye van az embereknek Győzikéről (81 százalék kifejezetten nem szereti, 65 százalék utálja), Anettkáról, VV Leóról, Majkáról. A listán, melyen nem dicsőség szerepelni, előkelő helyen van még Havas, Hajdú Péter, Pokrivtsák Mónika, Gyárfás, Till Attila, Stohl András. A Cool tévé arcait sem puszilgatják lépten-nyomon kismamák és nagymamák az utcán, mert Horváth Éva, Valkó Eszter, Kinter Oszkár (és a már említett Leo) is sokaknak ellenszenves.
A sztárfelmérés jellegzetes és fontos adata a "burn out", mely azt jelzi, hogy a nézők szerint melyik médiaszemélyiség égett ki, melyikben nincs már tartalék, melyik tenné jobban, ha rendes szakmát tanulna, kalapácsot vagy fakanalat ragadna, ahelyett, hogy a tévében bohóckodik. Nem meglepő, hogy akik itt az élen tülekednek épp azok, akik a népszerűtlenségi listán is előkelő helyen tanyáznak. A tévézők jelentős része szerint teljesen indokolatlan tovább szerepeltetni Győzikét, Anettkát, Leót, Majkát, Stohlt, Havast vagy Till Attilát - ugyanakkor sokan így is megnézik őket, mert képben kell lenni, nem lehet némán pislogni, ha a menzán vagy a játszótéren róluk beszélnek a haverok. Itt, a kiégett, unalmas figurák közt szerepelt korábban Kiszel Tünde, Rubint Réka vagy Fekete Pákó is.
(Forrás: Kreatív, Origo)
2 komment
Címkék: közvéleménykutatás piackutatás fogyasztói magatartás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
proaktiv · http://longtail.blog.hu/ 2008.05.02. 16:38:28
A cikk másik vonulatához lenne egy kérdésem:
Az a tapasztalatom miszerint a téma esetén gyerek, „kuya”, szépség…-re szegezik a tekintetüket a férfiak inkább praktika, sport, gazdaság, gazdagság. Ugyanakkor fotó esetén a Nők legalább olyan arányban nézik meg a nőket, mint a férfiak.
Amennyiben ez a meglátásom helytálló, mennyiben és mennyire lehet a klasszikus emberi célokra apellálni nemek szerinti célzás esetén?
Long Tail
klaszter 2008.06.09. 11:51:37