Érdekes hírről számolt be a Kreatív forrása alapján az Index, mely szerint a Super Bowl reklámjainak elemzéséből kiderül, hogy mindössze a nézők kevesebb, mint egy (!) százaléka kapcsolt el a hirdetésekről.
„A reklámok hatékonyságát TNS Media Intelligence és leányvállalatai utólagos telefonos közvélemény kutatással is mérték, az érdekelte őket, hogy melyik reklámokra emlékeznek a nézők a meccs után egy nappal. A kutatás szerint 79 reklámból átlagosan 39-re emlékeztek a megkérdezettek. A legtöbben, a megkérdezettek 70 százaléka az online pénzügyi szolgáltató, az E-Trade Financial Services hirdetését említették, amelyben egy csecsemő beszél a befektetésekről. 69 százalékuk emlékezett a Bud Light filmjére Jackie Moon-nal, 67 százalékuk pedig említette a Budweiser hirdetését, amiben egy kutya treníroz egy versenylovat. A kutatás alapján a legsikeresebb reklám a Budweiser állatos reklámja, a Coca-Cola felhőkarcolós hirdetése és az a Bridgestone hirdetés volt, amiben egy rémült mókus sikoltozik hisztérikusan az út közepén.”
Hmmm. Elképesztőek a számok, a visszaemlékezési arányok. Ehhez nyilván kell egy gigantikus rendezvény, hatalmas költségvetéssel készült reklámok és egy olyan fejlettségű reklámpiac, ahol a megrendelők pontosan tudják, hogy a „vegyen ilyen mosóport, mert ez mindent kimos” stílusú reklámok senkit nem érdekelnek. Különlegesség, humor, kreativitás – így lehet elérni 1%-nál kisebb elkapcsolási arányt. Nem tudni, a magyar piacon a kereskedelmi csatornákon vetített reklámoknál milyen ez az arány, erről készült közvéleménykutatás nem ismert (kinek is lenne érdeke ilyet készíttetni?...), pedig meglepődnének a hirdetők, ha mondjuk kiderülne, hogy a budget-nak nem a hagyományosan idézett 50 százaléka kidobott pénz, hanem mondjuk 70-80 százaléka... Mindenesetre az ismeretségi körömből 10-ből 10-en elkapcsolnak, ha kezdődik a reklám, de ez nem reprezentatív:-)
És akkor íme a reklámok, köztük a legsikeresebbek: